به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مشاوراجرايي رئيس سازمان و رئيس حوزه رياست سازمان، در مراسم تكريم و معارفه مدير كل روابط عمومی، بر اهميت حفظ مرجعيت رسانهای صداوسيما و ايجاد راهبردهای نوين ارتباطی برای حضور مؤثر در فضای رسانهای تأكيد كرد.
مهندس فیروزی مشاوراجرايي رئيس سازمان و رئيس حوزه رياست سازمان، مخاطبان و مرجعیت رسانهای صداوسیما را دو سرمایه اصلی رسانه ملی خواند كه در كشور بر اساس آخرین نظرسنجی های رسمی، حدود 83.7 درصد مخاطب دارد.
وی با مقایسه تعداد شبكههای مختلف تلویزیونی و رادیویی در سال 1370 و اكنون گفت: امروز در عصر فراوانی رسانههای متعدد مجازی و غیر مجازی ما صاحب چنین سرمایه عظیمی هستیم و برای حفظ این سرمایه باید برنامه ریزی و آیندهنگری داشته باشیم.
رئیس حوزه ریاست صدا و سیما با پیش بینی اینكه در آینده تمام ظرفیتهای رسانهای به صورت پلی لیست (فهرست پخش) در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، گفت: با این دغدغه نمیتوان از روشهای سنتی روابط عمومی بهره برد و ناگزیر از رفتن به سوی نظام نوآوری هستیم.
وی با تأكید بر اینكه خاستگاه نظام نوآوری باید در روابط عمومی باشد، گفت: نخبگان و صاحبان اندیشه سازمان باید طرحها و فكرهای جدیدشان را در روابط عمومی مطرح كنند.
فیروزی با دسته بندی روابط عمومی دستگاهها در كشور به غیرفعال، نیمه فعال و فعال گفت: دسته چهارم روابط عمومیها كه از آنها به عنوان روابط عمومیهای فعال یاد می كنند، ضمن مرجعیت بخشیدن به آن نهاد، باعث تشخص آن میشوند و ارتباط عمیقی با مخاطبان درون و برونسازمانی و رسانه ها برقرار میكنند. از این جهت روابط عمومی سازمان صدا و سیما كه به تعبیری روابط عمومی نظام است، باید چنین روابط عمومی باشد.
وی در پایان با قدردانی از تلاشهای نعمتی انارکی مدیر كل پیشین روابط عمومی، از رنجبران مدیر كل جدید این اداره كل به عنوان فردی رسانهای و آشنا به كار یاد كرد و از او خواست با بهرهمندی از اجماع نظر اندیشمندان و استفاده از حوزههای اندیشه الگوهای نوین رسانه ای را برای پیشبرد اهداف سازمان در روابط عمومی به كار گیرد.
محمدحسین رنجبران مدیر كل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این نشست با بیان اینكه در جنگ رسانهای امروز روابط عمومیها جایگاه ویژهای دارند، گفت: باید آرایش رسانهای درستی با كمک هم تدارک ببینیم و اعتماد مخاطب را به كمک این آرایش رسانهای جلب كنیم كه سرمایه عظیمی است.
رنجبران تأكید كرد: اعتماد مخاطب با تلاش برای جلب رضایت مخاطبان، صداقت با آنها و تعامل با همكاران درون سازمان و همكاران رسانهای بیرون از سازمان به دست میآید و من امیدوارم در این دوره تعاملی ویژه در این زمینه برقرار كنیم.
دكتر نعمتی نیز در این مراسم با بیان تغییراتی كه در سه سال گذشته در ساختار نمایندگیهای روابط عمومی در سازمان به وجود آمده، ابراز امیدواری كرد با بازنگری در این ساختار و احیای جایگاه مدیران روابط عمومی در مراكز استانها، روابط عمومی بیش از گذشته در انجام مأموریت هایش توفیق یابد.
در این مراسم جمعی از استادان دانشگاه صدا و سیما و مدیر كل امور بینالملل سازمان، زابلی زاده مدیر شبكه ایران كالا و جمعی دیگر از مدیران سازمان حضور داشتند. همچنین به رسم یادبود هدایایی از طرف روابط عمومیهای سیما، صدا، امور استانها و كاركنان اداره كل روابط عمومی به دكتر نعمتی اهدا شد.
انتهای پیام/