آشنایی با علایم بیماری گال و درمان آن

یک متخصص پوست و مو با بیان این‌که «گال» یک بیماری مسری است که یکی از نشانه‌های مهم این بیماری، خارش شدید پوست است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتشار این بیماری در فضاهای بسته با جمعیت زیاد بیشتر است، به همین دلیل درمان هرچه سریع‌تر «گال» برای جلوگیری از انتشار آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  امیرهوشنگ احسانی افزود: «گال» یا جرب «Scabies» از انسان به انسان، توسط نوعی انگل به نام سارکوپتس اسکبئی «Sarcoptes scabiei» منتقل می‌شود. این بیماری در مکان‌هایی که اجتماع افراد زیاد است، مانند سربازخانه‌ها، به سرعت به دیگران انتقال می‌یابد، بنابراین افراد با مشاهده علائم بروز گال را می‌دهد، لازم است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

 

خارش شدید پوست، یکی از نشانه‌های مهم بیماری «گال»

وی با اشاره به یک علامت دشوار در تشخیص ابتلا به گال، گفت: خارش‌ شدید علامت این بیماری است که معمولا شب‌ها بیشتر شده و نواحی بین انگشتان، نوک سینه، ناحیه تناسلی و ناحیه کمربندی را درگیر می‌کند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این‌که «گال» به صورت بالینی توسط پزشک تشخیص داده می‌شود، اظهار داشت: پس از معاینه بیمار توسط پزشک، تشخیص عامل این بیماری توسط میکروسکوپ نیز، از دیگر راه‌های تشخیص آن است که در صورت لزوم از این طریق نیز می‌توان از وجود این انگل اطمینان حاصل کرد.

 

خارش شدید پوست، یکی از نشانه‌های مهم بیماری «گال»

احسانی با توجه به مسری بودن این بیماری و شباهت علائم آن با دیگر بیماری‌ها تصریح کرد: در صورتی که فردی در یک خانواده به این بیماری مبتلا شده باشد، به سرعت چند نفر دیگر از اعضای خانواده نیز به آن مبتلا خواهند شد، بنابراین تاکید می‌شود، در صورتی که افراد دچار خارش شدیدی در قسمت‌هایی از بدن شدند، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر عدم مصرف خودسرانه داروهای موضعی افزود: داروهای معمولی به درمان این بیماری پاسخگو نیست و تنها با تجویز داروی خاص «گال» توسط پزشک می‌توان آن را درمان کرد، لازم به ذکر است که دوره درمان این بیماری پس از مصرف دارو به مدت یک‌هفته خواهد بود.

منبع:انلاین

انتهای پیام/

دانستنی هایی درباره بیماری گال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۹:۵۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان. بهترین و بهترین روش، ترکیب سرکه انگور و اب به میزان مساوی هستش که هر وقت خارش داشتین با پنبه اغشته به سرکه انگور و اب روی اون قسمت بمالید و اجازه بدید پنبه اغشته شده روی قسمتی که خارش داره حداقل تا ۳ دقیقه بمونه، احساس سوزش شدیدی میکنید و بعد که هوا خورد و خشک شد بشورید. فوق العادس . پوستتون مثل اول و خارش تموم میشه ممکنه چند روزی طول بکشه.
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۲:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خوب