آنتونیو گوترش میانجیگری کویت برای حل تنش‌های قطر با عربستان و همپیمانانش را تحسین کرد.

حمایت دبیرکل سازمان ملل از تلاش کویت برای حل بحران قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه حمایت خود را از تلاش‌های امیر کویت برای حل بحران قطر اعلام کرد. گوترش در دیدار با «شیخ صباح» امیر کویت ایفای نقش کلیدی این کشور در تمام بحران‌های انسانی و سیاسی را تحسین کرد.

گوترش در این خصوص گفت: «کویت صدای تعادل و گفتگو در منطقه است. وقتی به بحران منطقه از سوریه و یمن گرفته تا تنش‌های جدید حوزه خلیج فارس توجه می‌کنم کشورداری شما با رویکرد تحمل و بردباری پیش رفته و تاکید بر مذاکره و آشتی دادن مردم بوده است».

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: «کویت هیچ شعاری جز صلح، درک و امنیت ندارد. سیاست سازمان ملل بسیار ساده است: حمایت از میانجیگری کویت».

مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین در ماه ژوئن روابط سیاسی و حمل و نقلی خود را با قطر قطع کردند. بهانه‌ی این کشورها حمایت قطر از تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است. این کشورها کمی بعد فهرستی از درخواست‌هایشان از قطر را منتشر کردند و خواستار اجرای آنها از سوی دوحه شدند تا این بحران را پایان دهند.

این درخواست‌ها شامل توقف روابط با ایران، حمایت نکردن از گروه‌های تروریستی و تعطیل کردن شبکه تلویزیونی الجزیره می‌شد. اما قطر این درخواست ها را رد کرد.

انتهای پیام/

دیدار دبیرکل سازمان ملل با امیر کویت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار