طی سال تحصیلی پارسال 203 هزار و 96 دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه والدین دانش آموزان کرمانی برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسن بیگی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی 96، 95 ، 203 هزار و 96 دوره آموزشی ویژه والدین دانش آموزان استان در سرفصل های فرزند پروری، مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی ومهارت های زندگی در راستای پیشگیری و مراقبت از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.
وی افزود: در آموزش و پرورش استان با همکاری و تعامل دستگاه های مختلف گام های موثری در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته شده است.
محسن بیگی از اجرای طرح توانمند سازی دانش آموزان پایه های اول و دوم متوسطه دوره دوم در شهر کرمان خبر داد و گفت: در قالب این طرح تاکنون دوره های آموزشی ویژه 14 هزار و 705 نفر از دانش آموزان، 16 هزار و 238 نفر از والدین و 935 فرهنگی برگزار شده است.
محسن بیگی به اجرای طرح مداخلات و حمایت های روانی ، اجتماعی و آموزش های درسی مراقبت های ویژه در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: درقالب این طرح دانش آموزان دچار مشکل شناسایی شده و خدمات مشاوره ای و درمانی رایگان به آنها باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی ارائه می شود.
وی از چاپ و توزیع بیش از 12 هزار جلد کتاب پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتار های پرخطر در سطح مدارس استان خبر داد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و آموزش و پرورش دوره آموزشی ضمن خدمت با سرفصل های مهارت های زندگی، نحوه آموزش مهارت های زندگی، سبک فرزند پروری به میزان 12 هزار و 782 نفر دوره ویژه مدیران، معاونان، مشاوران و مربیان مدارس برگزار شده است.
محسن بیگی به برگزاری جشنواره نوجوان سالم با ارائه طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دانش آموزان در سطح استان اشاره کرد و افزود: با ارسال 3 هزار و 92 طرح به دبیر خانه استانی این جشنواره در سال تحصیلی 96، 95 تعداد طرح های ارسالی به جشنواره نسبت به پارسال 130 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ی

پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه والدین دانش آموزان کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار