رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه نیروهای هلال احمر تداعی کننده صفا و صمیمیت رزمندگان دوران جنگ تحمیلی هستند، گفت: اعتماد مردم به هلال احمر حاصل یکصد سال خدمت خالصانه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدامیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، گفت: شیرین‌ترین بخش زندگی‌ام در جمعیت هلال احمر گذشته است چرا که کار در هلال احمر، فعالیت در دوران جنگ را برایم تداعی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شایسته ترین انسان‌ها به عنوان نیروهای صف و ستاد جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند، افزود: نیروهای امدادی هلال احمر با حضور در پایگاه‌های امدادی در سرما و در گرما به مردم خدمت می‌کنند و با نجات جان آنها، جلوه‌ای عظیم از انسانیت را به معرض نمایش می گذارند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با منابعی بسیار محدود توانست کارهای بزرگی انجام دهد، تصریح کرد: نمونه‌ای از این کارهای بزرگ افتتاح مجموعه فرهنگی هلال در سیستان و بلوچستان است که در ذهن‌ها باقی می‌ماند و برای مردم بسیار ارزشمند است.

هلال احمری‌ها با جان و دل به مردم خدمت می کنند

ضیائی درباره فعالیت‌های گسترده و متنوع هلال احمر در عرصه‌های ملی و بین المللی، بیان کرد: شاید در کشور هیچ مجموعه‌ای به اندازه هلال احمر تنوع ارائه خدمات نداشته باشد، اما نیروهای خدوم شاغل در آن با جان و دل به مردم خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوجستان یکی از جمعیت‌های قدرتمند در کشور است، اضافه کرد: هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در ظرفیت‌هایی که در اختیار داشته به خوبی استفاده کرده است و می‌توان از آن استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره تغییرات اقلیمی بسیار زیاد در این استان، وقوع طوفان‌های شن و مواجهه با ریز گردها در استان سیستان و بلوچستان، ابراز داشت: با توجه به وقوع تمامی این موارد در استان سیستان و بلوچستان، هلال احمر مستلزم توجه بیشتر است.

حجم خدمات هلال احمر به مردم بسیار بیشتر از اعتبارات دریافتی است

ضیائی نسبت اعتبارات دریافتی به خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر را یک به ۱۰ دانست و تاکید کرد: اعتباراتی که هلال احمر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها دریافت می‌کند یک دهم است اما خدمت خالصانه و داوطلبانه امدادگران و نجاتگران هلال احمر باعث شده تا خلا موجود در این زمینه احساس نشود و به عبارتی دیگر، حجم خدمات ارایه شده توسط هلال احمر به مردم بسیار بیشتر از اعتبارات دریافتی است.
به گفته وی، سرمایه‌های اجتماعی هلال احمر همان امدادگران و نجاتگران این جمعیت هستند بنابراین جمعیت هلال احمر نسبت به آن‌ها متعهد است.

مردم با دیدن هلال احمر آرامش می گیرند

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه آرم و نشان هلال احمر برای مردم آرامش را به ارمغان می‌آورد، افزود: زمانی که سرخ و سفید پوشان هلال احمر در حوادث به کمک مردم می‌شتابند و با دیدن آنها آرامش خاصی در دلشان جای می‌گیرد و با اطمینان به آن‌ها از خطرات عبور می‌کنند و تحقق این مهم نتیجه یکصد سال خدمت خالصانه نیروهای امدادی هلال احمر است.

اختصاص بیشترین سهمیه آزمون استخدامی به استان سیستان و بلوچستان

حسن ابوالقاسم گرجی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر با اشاره به اختصاص بیشترین تعداد سهمیه آزمون استخدامی به هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۲ سهمیه استخدامی هلال احمر به استخدام در جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده که از این تعداد گزینش ۳۱ تن از قبول شدگان در آزمون استخدامی انجام شده و اقدامات مربوط به گزینش ۹ نفر دیگر در حال انجام است.

وی به ۲ بار افزایش کمک هزینه ایاب و ذهاب امدادگران هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: در طول ۳۸ سال اخیر این اقدام بی نظیر بوده است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر درباره تبدیل پایگاه‌های امداد و نجات کانتینری به واحد‌های سازه‌ای نیز عنوان کرد: به زودی تعدادی از واحدهای کانتینری به واحدهای سازه‌ای تبدیل خواهد شد.

طرح خادم و آموزش همگانی برای ۲۰ هزار خانوار سیستانی

سیدحمید جمال الدینی؛ معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از روند اجرای طرح خادم بازدید کرد و ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، به پوشش بیش از ۲۰ هزار خانوار در طرح خادم در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.