منابع خبری افغانستان اعلام کردند که نظامیان افغان، پس از یک ماه درگیری شدید با گروه طالبان روز شنبه شهرستان «ناوه» استان هلمند را به کنترل خود درآوردند.

نظامیان افغان شهرستان «ناوه» هلمند افغانستان را تصرف کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این منابع  اعلام کردند که در یک ماه گذشته در درگیری نیروهای افغان و طالبان 122 عضو گروه طالبان کشته شدند.

شهرستان ناوه در سال های گذشته چند بار بین نیروهای افغان و گروه طالبان دست به دست شده است و در یک سال گذشته در تصرف گروه طالبان قرار داشت.

استان هلمند در 2 سال گذشته شاهد شدیدترین درگیری بین نیروهای افغان گروه طالبان بود که این گروه توانستند در یک سال گذشته چند شهرستان را از نیروهای دولتی تصرف کنند.

آگاهان مسائل سیاسی افغانستان استان هلمند را برای طالبان مهم ارزیابی می کنند که این گروه در تلاش هستند تا با تصرف بخش های زیادی این استان بتوانند مراکز فرماندهی خود را در این استان مستقر کنند.

سال گذشته طالبان با پیشروی به سوی شهر «لشکرگاه»، مرکز این استان، به حومه این شهر رسیدند، اما نیروهای خارجی با بمباران سنگین هوائی مانع از سقوط آن شدند.

گروه طالبان اینک در منطقه «باباجی» از توابع شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.