مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا به امروز بیش از 60 درصد روستاهای دارای سکنه استان اردبیل از انترنت پرسرعت بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: از مجموع یک هزار و 555 روستای دارای سکنه در استان، تا به امروز 934 روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند که 60 درصد از روستاهای دارای سکنه استان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال 97 بالغ بر 500 روستای دیگر از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند اظهار کرد: در این صورت بیش از 93 درصد از روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت خواهند بود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با خاطرنشان کردن اینکه در حال حاضر 22 شهر استان اردبیل تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم (تری جی) و 7 شهر استان دارای نسل چهارم تلفن همراه (فور جی) هستند اظهار کرد: قرار است تا پایان امسال تمامی شهرهای استان تحت پوشش تلفن های همراه نسل چهارم و سوم قرار بگیرند.

رزمی با اعلام اینکه در سطح شهر اردبیل هیچ مشکلی از بابت پوشش تلفن همراه نداریم گفت: با این وجود در برخی مناطق آنتن های BTS نصب شده ممکن است نیاز به تنظیمات مجدد یا جابجایی داشته باشند.

وی با اذعان به اینکه بهره مندی از اینترنت پرسرعت و پوشش مناسب آنتن های تلفن های همراه BTS مهمترین خواسته ساکنان مناطق روستایی استان است افزود: انتظارات و خواسته های اهالی مناطق مختلف از وزارت ارتباطات و فناوری با هماهنگی مجمع نمایندگان استان احصاء شده است و پیگیر حل تدریجی مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در مناطق مختلف شهری و روستایی متفاوت است و از زمان واگذاری اپراتورها به بخش خصوصی، شرکت های مذکور برای انجام هرگونه سرمایه گذاری جدید به تحلیل هزینه و فایده می پردازند .

رزمی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه اکثریت مطلق مناطق شهری و روستایی استان از تلفن ثابت برخوردارند گفت: با این حال هنوز هم برای اشتراک تلفن ثابت در برخی مناطق شهری از جمله شهرک های تازه احداث شده متقاضی وجود دارد و اخیرا با ایجاد و گسترش قابل توجه ظرفیت شبکه فیبر نوری در استان، واگذاری خطوط جدید تلفن ثابت تسهیل می شود.

 

انتهای پیام/ح

بهره مندی 60 درصدی روستاهای استان اردبیل از اینترنت پرسرعت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.