دبیر اجرایی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران گفت: ایران در زمینه نقشه‌برداری مغز با دانشگاه‌های برتر دنیا پروژه‌های مشترکی دارد.

تعامل بین‌المللی دانشمندان ایرانی با دانشگاه‌های برتر دنیا در زمینه نقشه‌برداری مغزبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود طهماسیان‌ استادیار‌ پژوهشکده‌ علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر اجرایی‌ چهارمین‌ همایش‌ بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران‌ در نشست خبری این همایش‌ که در این پژوهشکده‌ برگزار شد، گفت: از نقشه‌برداری مغز برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده نمی‌شود بلکه این روش به منظور شناخت مکانیسم‌ بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نقشه‌برداری مغز‌ نوعی تصویربرداری‌ ساختاری از مغز و ارتباطات‌ بین بخش‌های مختلف‌ و تشخیص‌ افتراقی‌ برخی از اختلالات‌ مربوط به مغز است.

طهماسیان‌ عنوان کرد: نقشه‌برداری مغز‌ این امکان را دارد تا در جراحی‌های مغز و اعصاب که متخصص‌ باید توموری‌ از مغز را بردارد‌ کمک‌دهنده باشد‌، نقشه‌برداری‌ مغز این امکان را ایجاد می‌کند که پزشک‌ بتواند با دقت‌ تومور‌ را بردارد بدون آنکه به عملکرد‌ مغز آسیب وارد شود البته‌ این روش‌ هنوز در مرحله تحقیقاتی‌ است.

دبیر اجرایی‌ چهارمین‌ همایش‌ بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران‌ با اشاره به رشد تحقیقاتی‌ این روش تصویربرداری‌ در ایران، گفت: ما از راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی‌ نقشه‌برداری مغز در کشور استقبال می‌کنیم‌ و با تلاش‌های انجام شده در پژوهشکده‌ دانشگاه شهید بهشتی‌ هفته آینده مرکز تحقیقاتی‌ نقشه‌برداری مغز در بیمارستان فارابی‌ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه‌ راه‌اندازی می‌شود.

ارسال 60 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز

طهماسیان‌ عنوان کرد: خوشبختانه‌ با تحقیقات انجام شده در  چهار سال گذشته سایر کشورهای‌ دنیا از همکاری با ما استقبال کرده‌اند و هم‌اکنون با 40 محقق بین‌المللی دانشگاه‌های برتر دنیا‌ در زمینه نقشه‌برداری مغز همکاری می‌کنیم و پروژه‌های مشترک بین‌المللی داریم.

دبیر اجرایی‌ چهارمین‌ همایش‌ بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران‌ با اشاره به مقاله‌های رسیده‌ به این همایش‌، گفت: حدود 60 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز رسیده‌ است و پیش بینی می‌کنیم که 80 مقاله در این همایش ارائه شود. همچنین 3 کارگاه در این همایش برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از همایش سال گذشته تاکنون دانشمندان ایرانی 11 مقاله‌ در زمینه نقشه‌برداری مغز در مجلات‌ بین‌المللی چاپ و منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.