تکنوپارک اردبیل در جمهوری آذربایجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پوری رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: پارک علم و فناوری استان اردبیل در مدت زمان کمی که راه‌اندازی شده است ماموریت‌های بسیاری انجام داده و تلاش کردیم که اکوسیستم فناوری را در استان فراهم کنیم که در حال حاضر دو مرکز فناوری و خلاقیت و سه مرکز رشد در سطح استان فعال بوده و همایش‌ها و استارت‌اپ‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی گفت:‌ راه‌اندازی مراکز رشد و گسترش فعالیت این مراکز در دستور کار بوده و اکنون مرکز رشد جامع استان، مرکز رشد تخصصی کشاورزی و مرکز رشد دانشگاه پیام نور سه مرکز رشد فعال در سطح استان اردبیل است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: پارک علم و فناوری استان همکاری ویژه‌ای با سازمان‌ها دارد و قبل از شروع به کار پارک علم و فناوری بحث‌ها فناوری و دانش‌‌بنیان را شاهد بودیم ولی امروز این موضوع در ادبیات مردم و مسئولان ورود پیدا کرده و امیدواریم با تبدیل واحدها و شرکت‌های استان به دانش‌بنیان بتوانیم با حداقل نیرو و حداکثر تلاش، هدایت مشتری به سمت محصولات دانش‌بنیان را انجام دهیم.

قلی‌پوری تصریح کرد: ما برای تمامی شهرستان‌های استان اردبیل نیز برنامه داریم و به تمامی فرمانداران اعلام کردیم که آماده همکاری برای ایجاد مراکز رشد در شهرستان‌ها هستیم که در حال حاضر فرمانداری شهرستان پارس‌‌آباد به درخواست ما جواب مثبت داده و مرکز رشد در این شهرستان آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: همایش‌های مختلفی در مورد معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌ها برگزار شده و در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعال داشتیم و حتی فضای نمایشگاهی را برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان توسط پارک علم و فناوری اجاره کردیم تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: راه‌اندازی تکنوپارک اردبیل در جمهوری آذربایجان یکی از طرح‌های مهم پارک علم و فناوری استان اردبیل است که در این راستا هفت شهریورماه سفیر آذربایجان با تیم علمی همراه در وزارت ارتباطات حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم با مدارکی که ارائه می‌دهیم موافقت‌نامه این موضوع را جلب کنیم.

 

انتهای پیام/ع

راه اندازی تکنوپارک اردبیل در جمهوری آذربایجان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.