رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبرداد:

پرداخت 80 درصد مطالبات گندم کاران سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 80 درصد مطالبات گندمکاران استان بابت خرید تضمینی محصولاتشان تا کنون از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

پرداخت 80 درصد مطالبات گندم کاران سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا نجفی  اظهار داشت: کل مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان 950 میلیارد ریال است.

وی افزود: تاکنون بیش از 830 میلیارد ریال از این مطالبات معادل 80 درصد از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده و بخش دیگری نیز ویژه عید قربان پرداخت می شود.

نجفی گفت: افزون بر 230 میلیارد ریال از این پرداختی ها مربوط به کشاورزان منطقه سیستان و بیش از 590 میلیارد ریال دیگر مربوط به کشاورزان جنوب استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 73 هزار و 108 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون خریداری و به سیلوها حمل شده است.

نجفی اظهار داشت: بیش از 70 هزار تن از این گندم خریداری شده از نوع آردی و 2 هزار و 389 تن نیز بذری است.

وی افزود: بیشترین گندم خریداری شده در این مدت مربوط به شهرستان ایرانشهر با بیش از 24 هزار تن بوده است.

وی گفت: عمده گندم زیر کشت سیستان و بلوچستان از نوع هامون، کراس بورانی، سیستان و s7811 است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برداشت گندم از سطح 76 هزار و 650 هکتار از مزارع استان از اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد.

نجفی پیش بینی کرد امسال 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری و به سیلوها حمل شود.

وی افزود: 24 مرکز خرید تضمینی گندم در سیستان و بلوچستان فعال است که گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به قیمت هر کیلو 13 هزار ریال خریداری می کنند.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

80درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار