این مراسم با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و فرماندهان انتظامی در محل تصویربرداری فیلم سینمایی شهید امینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با نقل خاطره‌ ای از شهید مهدی امینی اظهار کرد: این شهید از نخستین کسانی بود که به جبهه رفت و در راه انقلاب و اسلام مبارزه کرد و به آرزوی خویش که شهادت بود دست یافت.

استاندار آذربایجان غربی  نیز در این مراسم با اشاره به گوشه از زندگی شهید امینی گفت: سال 60 کشور دچار فضای سخت ناشی از ترورها و حملات به نهادهای دولتی بود و روحانیت نیز تحت حمله منافقین بود به طوری که حوادث متعدد منجر به شهادت چهره‌ها و مسئولان نظامی اسلامی شده بود.

قربانعلی سعادت با یادآوری رشادت‌های شهید امینی ابراز امیدواری کرد با ساخت این فیلم بخشی از خدمات و رشادت‌های این شهید به جوانان شناسانده شود.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی مسعود مجرد در این مراسم نیز به وجود ۱۲ هزار شهید در آذربایجان غربی را مایه اقتدار و صلابت این استان دانست و گفت: پرداختن به زندگینامه و توجه به زوایای مختلف زندگانی شهدا امری است که می تواند در کارنامه مسئولین و رسانه ها ماندگار شود و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه تر به این مقوله هستیم.

وی افزود: رسانه های مختلف در عرصه دیداری، شنیداری و نیز رسانه های موجود در شبکه های اجتماعی باید از فرصت به دست آمده بهره ببرند و در راستای معرفی هرچه بیشتر شهدا برای نسل های جدید تلاش داشته باشند.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی اظهار داشت: شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولین دارند و باید در مسیر شناساندن آن ها به اقشار مختلف و نسل های بعدی تلاش شود.

وی افزود: امروز شهدای مدافع حرم ادامه دهنده مسیر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند و باید از آن ها به خاطر این آمادگی برای نبرد در برابر دشمن قدردانی شود.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی، در ادامه گفت: شهدایی نظیر شهید رجایی و باهنر نمونه بارز دولتمردان انقلابی و خادم مردم بودند و به همین دلیل در اذهان ماندگار شده اند. تمام دولتمردان و مسئولین ما نیز باید با این روحیه در خدمت مردم باشند تا در آینده به نیکی از آن ها یاد شود.

وی با اشاره به آغاز تصویربرداری فیلم سینمایی شهید امینی ، هدف از ساخت این اثرهنری را آگاه سازی جامعه نسبت به داشته های معنوی این شهید بزرگوار عنوان کرد و گفت: اقدامات فاخر شهید مهدی امینی دوران دفاع مقدس نظیر آزادسازی نقاط مختلف از دست دشمن باید به مردم بازگو شود تا جوانان با این رشادت ها و نیز اقدامات فاخر چنین افرادی آشنا شوند و مسیر آن ها را ادامه دهند.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی، در پایان در خصوص بازیگران و عوامل ساخت فیلم سینمایی شهید امینی، تصریح کرد: این فیلم متشکل از بازیگران حرفه ای و کارگردان مشهور و دست اندرکاران متخصص است و به همین دلیل انتظار داریم اثری فاخر و درخور شان شهید امینی را شاهد باشیم.

زندگی نامه شهید امینی

مهندس شهید مهدی امینی در سال 1332 هجری شمسی در ارومیه به دنیا آمد و دوران دبستان و متوسطه را در ارومیه و تهران گذراند و پس از اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1350 هجری شمسی وارد دانشگاه علم و صنعت تهران شد.

در سال 1356 در رشته مهندسی راه و ساختمان مراحل عالی تحصیل را به پایان رساند و پس از پایان تحصیلات وارد خدمت سربازی شد که فعالیت‌های انقلابی او از زمان تحصیل در دبیرستان شروع شد و او در کنار درس و تحصیل به مطالعه کتب مختلف مذهبی و آثار امام خمینی (ره) پرداخت.

در این دوره بود که به جریان مبارزه با رژیم طاغوت پیوست و در جریان این فعالیت‌های سیاسی،مدتی زندانی شد و با ارشاد روحانیت راستین مسیر عشق و خون را از قم آغاز کرد.

ایام پرحادثه انقلاب اسلامی را با تلاش و تکاپو سپری کرد و در پیشبرد اهداف امام خمینی(ره) با جان و دل کوشید و تشنه معارف اسلامی بود و قصد هجرت دوباره به قم را داشت اما ارومیه به او بیشتر نیاز داشت.

با رشد و اوج‌گیری انقلاب اسلامی و با توجه به این که مهندس راه و ساختمان بود، می‌توانست موقعیت شغلی و پست مهمی بدست آورد و در مأموریت‌های مختلف شرکت کند لاجرم در نقش مدیریت یک شرکت بزرگ راهسازی در راستای عمران و آبادی به تلاش پرداخت و همزمان تلاش خود را در جهت دفاع از خط امام و انقلاب در قبال گروهک‌ها، منحرفین و محاربین آغاز کرد.

شهید امینی هر چند مدیر شرکت بود ولی مسئولیت‌ها هرگز نتوانست او را تسلیم خود کند بلکه او شیرمردی بود از تبار حسین (ع) بطوریکه با شروع جنگ تحمیلی در اولین روز جنگ مسئولیت‌ها را رها کرده و به دلیل علاقه به انقلاب و حفظ و حراست از آن سبب شد تا برای انجام خدمات بیشتر به سپاه پاسداران ملحق شد.

او دوشاوش سردارانی چون مهدی و حمید باکری عازم جبهه جنوب شد و در سال 1359 با دعوت سپاه به ارومیه بازگشت و فرماندهی عملیات سپاه را عهده‌دار شد و فصلی دیگر از دلاوری ها به نام این سردار بزرگ رقم خورد.

وی به عنوان سربازی جان برکف برای انجام هر مأموریتی در راه انقلاب پیشقدم بود و شهادت‌طلبان را در سایه بیرق سرخ سپاه اسلام مهیا کرده و خود نیز پیشاپیش همه پای در میدان نبرد با منحرفین و محاربین (احزاب منحله دمکرات کردستان و کوموله)نهاد و منطقه عمومی دارلک – گوگ تپه و مهاباد را از لوث وجود ضدانقلاب پلید و حزب منحله دمکرات، پاک کرد و سرانجام بعد از خدمات ارزنده در راه انقلاب در تاریخ سی ام خرداد 1360 در این نبرد به همراه یاران با وفایش به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ب

تصویربرداری فیلم سینمایی شهید امینی در ارومیه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.