رئیس بخش واحد ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان گفت: دوقلوی فریز شده امسال پس از هشت سال متولد می شوند

تولد جنین‌های فریزشده در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه فریمانی، رئیس بخش واحد ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان گفت: بیماری هشت سال پیش، به دلایلی IVF (لقاح مصنوعی) کرده بود که جنین اول به شکم مادر منتقل و باردار شد و نوزاد اول سالم به دنیا آمد.

وی با اشاره به اینکه امسال از همان جنینی که هشت سال پیش فریز شده، مجدد به شکم مادر منتقل شده است، گفت: این مادر در حال حاضر دو قلو باردار است.

رئیس بخش واحد ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به اینکه این نوزادان در واقع سه قلوهایی هستند که به فاصله هشت سال به دنیا می‌آیند، خاطرنشان کرد: فرزند اول هشت سال پیش به دنیا آمد و اکنون مادر از همان باکس جنین، مجدد باردار است.

وی با تاکید بر اینکه جنین‌های فریز شده بسیار خوب باقی مانده بود و قدرت باروری داشتند افزود: جنین‌ها  6 ماه دیگر به دنیا خواهند آمد.

فریمانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موارد دیگری از فریز جنین به فاصله طولانی در بیمارستان فاطمیه اتفاق افتاده است، گفت: موارد متعددی از جنین فریز شده به شکم مادران منتقل می‌شود اما اینکه بعد از هشت سال جنینی منتقل شود، این مورد نادر است.

وی با بیان اینکه حتی در دنیا نیز بعد از 9 سال جنین به شکم مادر منتقل شده است، افزود: بیمارستان فاطمیه همدان در این زمینه با دنیا برابری می‌کند که بتواند هشت تا 9 سال جنین را فریز نگه دارد.

 

فریمانی با اشاره به اینکه در روش فریز جنین در آزمایشگاه تا یک مرحله رشد می‌کند و بعد از آن به شکم مادر منتقل می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از  این روش اطلاع ندارند و بهتر است اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

رئیس بخش واحد ناباروری بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه بسیاری از بیماران با مراجعه به پزشک رادیوتراپی می‌شوند، بدون اینکه قبل از آن، از این روش مطلع باشند، گفت: هزینه فریز آنچنان بالا نیست و تمام مراکز ناباروری نیز مجهز به این امکان هستند.

انتهای پیام/ د

تولد دوقلوی فریز شده پس از هشت سال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار