قطر از موضع بی‌طرفانه هند در برابر بحران اخیر در منطقه خلیج فارس قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر موضع بی‌طرفانه هند را در برابر بحران اخیر در منطقه خلیج فارس ستود.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در دیدار با سوشما سو آراج  همتای هندی خود که به دوحه سفر کرده است، گفت قطر به مبارزه با تروریسم و همکاری با سازمان‌های بین المللی پایبند است.

پایگاه خبری وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد محمد بن عبد الرحمن و سوشما سوآراج روابط دوجانبه دو کشور دوست و راههای توسعه و تحکیم همکاری و مناسبات دو کشور را بررسی کردند.

وزرای خارجه قطر و هند همچنین تحولات فلسطین، سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بررسی کردند.

محمد بن عبد الرحمن تازه ترین تحولات درباره بحران منطقه خلیج فارس و اقدام‌های غیرقانونی کشورهای تحریم‌کننده (عربستان، امارات، بحرین و مصر) بر ضددوحه را به اطلاع همتای هندی خود رساند.

وزیر خارجه قطر همچنین از موضع صحیح و بی طرفانه هند در قبال بحران منطقه خلیج فارس و تلاش دهلی نو برای حل این بحران از طریق گفتگو تشکر کرد.

سوشما سوآراج در دیدار با همتای قطری خود گفت کشورش هرگز تحت تاثیر اقدام برخی کشورهای عربی منطقه در قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر قرار نخواهد گرفت.

گفتنی است وزیر خارجه هند برای دیدار دو روزه از قطر روز شنبه وارد دوحه شد.

اقدام برخی کشورهای عربی تحریم کننده بر ضد قطر و نیز کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی به کارگران خارجی در قطر آسیب وارد کرده است.

اعمال تحریم‌ها بر ضد قطر و کاهش بهای نفت همچنین بر روند اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ ساختمانی مرتبط با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال  2022 که قطر میزبان آن است، تاثیر گذاشته است.

هند سومین مقصد بزرگ صادرات قطر است و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2014 - 2015 بیش از 15 میلیارد دلار بوده است.

بیش از 600 هزار هندی در قطر زندگی می کنند که بیشترین اتباع خارجی در این کشور کوچک و دو و نیم میلیون نفری را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

وزیر خارجه قطر از بی‌طرفی هند در برابر بحران خلیج فارس تجلیل کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار