تیم رباتیک دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در مسابقات روبوکاپ 2017 ژاپن موفق به کسب رتبه پنجم تیمی این رقابت ها شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: تیم رباتیک این دانشگاه در مجموع در جایگاه پنجم تیمی رقابت های روبوکاپ 2017 ژاپن قرار گرفت.

در این دوره از رقابت ها که با حضور کشورهایی همچون آلمان، امریکا، ژاپن، برزیل، پرتغال و هند در شهر ناگویای کشور ژاپن برگزار شد، تیم رباتیک شبیه سازی سه بعدی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با نام 'AIUT3D 'پس از چند دور مسابقه به مقام پنجم این رقابت ها دست یافت.

تیم ' UTAustinVilla ' امریکا همچون سال گذشته موفق به کسب عنوان نخست این رقابت ها شد و تیم هایی از کشورهای آلمان، ژاپن و امریکا نیز عناوین دوم تا چهارم این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش چالش فنی مسابقات روبوکاپ 2017 ژاپن، تیم رباتیک شبیه سازی سه بعدی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان پس از تیم هایی از امریکا و آلمان، عنوان سوم این بخش از مسابقات را به خود اختصاص داد.

تیم رباتیک شبیه سازی سه بعدی دانشگاه صنعتی اصفهان (AIUT3D) متشکل از سید نوید حسینی ایزدی، مهدی تاجمیر ریاحی، سید یعقوب اشکوفراز، محمد روشن ضمیر و مهدی عباسی سورشجانی به سرپرستی دکتر مازیار پالهنگ در این دوره از رقابت ها شرکت کرد.

مسابقات ربوکاپ که در زمینه دانش رباتیک و هوش مصنوعی است توسط فدراسیون بین‌المللی ربوکاپ هر ساله برگزار می شود.
این نام برگرفته از کلمات ' Robot Soccer ' (مسابقه فوتبال ربات) و ' World Cup ' (جام جهانی) است.
هدف نهایی از این مسابقات که سال 1997 نخستین دوره آن برگزار شد، این است که در سال 2050 تیم ربات های انسان نما در برابر تیم برنده جام جهانی بر اساس قوانین فیفا بازی کند.

بیست و یکمین دوره این دوره از رقابت ها در 2 بخش دانش آموزی و دانشجویی از سوم تا هشتم مرداد امسال برگزار شد.
در مسابقات امسال سه هزار شرکت کننده و یکهزار و 200 ربات از 50 کشور و مهمترین تیم‌های رباتیک جهان از جمله آلمان، آمریکا، ژاپن، پرتغال، هلند، مکزیک، چین، کره جنوبی، انگلیس، برزیل، ترکیه و ایران حضور داشتند.

 

انتهای پیام/م

 

کسب رتبه پنجم تیم دانشگاه صنعتی اصفهان مسابقات روبوکاپ ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.