رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ما سعی می‌کنیم، اقتصاد گردشگری را سامان بدهیم.

گردشگری دیگر یک فرآیند تزئینی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، در مراسم تودیع و معارفه معاون میراث فرهنگی، گردشگری را یکی از بخش‌های مهم در دنیای امروز دانست و گفت: صنعت گردشگری روزی بنا بر پیش‌بینی تمامی فعالان اقتصادی مسیر خود را پیدا خواهد داد؛ اهمیت این بخش بر همگان روشن است و در کشور ما علی رغم همه پتانسیل های ذاتی موجود دارای رتبه چندان مناسبی نیست.

وی افزود: من معتقدم با دو بال میراث فرهنگی و صنایع دستی، باید بخش گردشگری را به پرواز دربیاوریم. از همکارانم در سازمان میراث فرهنگی خواهش کردم که هم‌افزایی را در دستور کارشان قرار بدهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: سعی ما این است که بتوانیم اقتصاد گردشگری را ایجاد کنیم، سامان بدهیم و پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر آن است که دولت با بودجه‌ای بالغ بر 150هزار میلیارد تومان، کار را پیش ببرد و اگرچه جایگاه گردشگری در اشتغال و اقتصاد جایگاه کوچکی است؛ اما امید می‌رود که با توجه به ظرفیت‌ها جایگاه بهتری را به دست بیاوریم.

در ادامه، رحمانی‌موحد معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: گردشگری مقوله‌ای است که در سازمان میراث فرهنگی غریبه نیست. این حوزه دو رویکرد «حمایت، هدایت و نظارت» و «اقتصاد، فرهنگ و اشتغال» را تعریف کرده که با حلقه «نقش سازمان به عنوان دستگاه حاکمیتی، فعالان و جامعه هدف» به هم متصل شده‌اند.

وی افزود: برنامه‌محوری رویکرد سازمان میراث فرهنگی در دولت یازدهم بوده و به هیچ وجه پذیرفته نیست که صحبت از بی‌برنامگی شود.

معاون سابق سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: رویکرد معاونت گردشگری در آن دوره، مشارکت حداکثری بود و بی اطلاعی در کار نبوده است. خوشبختانه، شاهد رشد 30 درصدی گردشگری خارجی از سال 1391 تا 1394 بودیم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های ایران در گردشگری جهان اصلاح شد و ارتقا پیدا کرد. این شاخص‌ها معنی روشن و قابل درکی دارند و معنای آن این بوده که گردشگری دیگر یک فرآیند تزئینی نیست.

معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: ما برای ادامه راه نیاز به همکاری و تعامل، سپردن امور به دست فعالان واقعی گردشگری و انسان‌هایی با اراده پاک داریم.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: دعای من برای سازمان میراث فرهنگی این است که ان‌شاءالله در دولت دوازدهم دیگر شاهد تودیع و معارفه در سطح ریاست سازمان نباشیم؛ چون ثبات، پایداری و برنامه ریزی رمز موفقیت است.

سپس، محب خدایی معاون جدید گردشگری سازمان میراث فرهنگی پس از دریافت حکمش بیان کرد: ایران امروز فقط یک نام نیست و از مزیت و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است. گردشگری امروز یک حوزه تحول‌گراست. اهمیت گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کنار دیپلماسی عمومی آشکار می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز درآمد ورود هر گردشگر به کشور با صادرات 30 بشکه نفت برابری می‌کند!

 

انتهای پیام/

 

 مراسم معارفه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار