رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:سازمان استاندارد سازمان ناظر و حاکمیتی است و وظیفه آن حفاظت از سلامتی و ایمنی مردم است.

سازمان استاندارد سازمان ناظر و حاکمیتی است  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: استان خراسان‌جنوبی از همه جنبه‌ها استان خاصی است و با توجه به همجواری با کشورهای شرقی از نظر استراتژیک نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در حل مشکلات گفت: نقش علما در پیشبرد اهداف نسبت به سایر مسؤولان بارزتر است و نماینده ولی فقیه زبان گویای مسؤولان برای مردم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سازمان استاندارد سازمان ناظر و حاکمیتی است، عنوان کرد: وظیفه سازمان استاندارد حفاظت از سلامتی و ایمنی مردم است و وقتی امنیت جسمی حاصل شود، امنیت روحی و روانی هم حاصل خواهد شد‌.

پیروزبخت در ادامه افزود: در سال‌های اخیر در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی٬ سازمان استاندارد هم سیاست‌های خود را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بنا نهاد.

وی با اشاره به بند 30 سیاست‌های کلی برنامه ششم(تدوین وتنظیم و مدیریت کیفیت) اظهارداشت: سازمان استاندارد از سازمان‌هایی است که بیشترین پروژه را براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به پیش برده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان دربین 36 کشور اسلامی عضو هیئت مدیره مؤسسه استاندارد می‌باشد عنوان داشت: باتوجه به فعالیت زیاد٬ سازمان استاندارد دراین مؤسسه رئیس کمیته ارزیابی انطباق کشورهای اسلامی هم می‌باشد.

پیروز بخت خاطرنشان کرد: استاندارد غذای حلال را تا 98 درصد با فقه شیعه جعفری انطباق دادیم و با رهنمودهای آیت‌الله شاهرودی گردشگری حلال را هم استاندارد‌سازی کردیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم حوزه حلال را علاوه برکشور خود در سایر کشورها هم رواج دهیم گفت: امیدواریم بتوانیم باهدایت‌ها وحمایت‌های جنابعالی نقش استاندارد را در این استان بیان کنیم و گوشه‌ای از مشکلات استان را حل کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان با اشاره به شعار این سازمان مبنی بر اینکه با استاندارد خاطرجمع باشید، گفت: خوشبختانه امسال پویش کالای استاندارد ایرانی می‌خریم را راه‌اندازی کردیم که باتلاش و همت مسؤولین این پویش به سرانجام مطلوبی خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

استانداردسازی گردشگری حلال در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.