همزمان با سومین روز از هفته دولت، مزرعه پرورش ماهی شرکت زرین ماهی کردستان در روستای دریله بخش کلاترزان شهرستان سنندج با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج  ، رئس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در  آیین  افتتاحیه این پروژه گفت:این مزرعه در مساحت 6 هزار متر مربع با اعتبار 13 میلیارد ریال احداث شده که هفت میلیارد و 380 میلیون ریال آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی و پنج میلیارد و 620 میلیون ریال آن آورده شخصی بوده است.

ذوالفقاری با اشاره به تا مین آب این مزرعه از پایاب سد آزاد افزود: با افتتاح این مزرعه برای 13 نفر به صورت مستقیم و 26 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی بیان کرد:ظرفیت تولید سالانه این واحد پرورشی 120 تُن و مساحت کل آن 15 هزار و 61 متر مربع است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:این پروژه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در ضلع جنوبی حاشیه رودخانه کوماسی اجرا شده که دارای برق سه فاز و برق اضطراری با استفاده از دیزل ژنراتور است.
ذوالفقاری با بیان اینکه هم اکنون 500 صیاد در کردستان مشغول به فعالیت هستند افزود: هیچگونه محدودیتی برای مکانیزاسیون کردن واحدهای پرورش ماهی دراستان وجود ندارد و واحدهای تولید آبزیان در صورت داشتن وثیقه از تسهیلات 15 درصدی بانک تعاون توسعه برخوردار خواهند شد.

گفتنی است، سالانه 9 هزار و 700 تُن آبزی در استان تولید می شود که پنج هزار و 400 از آن ماهی سردآبی و چهار هزار و 300 تن ماهی گرم آبی است.
انتها ی پیام/م

مزرعه پرورش ماهی قزل آلا ی سنندج افتتاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.