برای نخستین بار در کشور نرم افزار نجات همزمان با هفته دولت در مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در مراسم رونمایی نرم افزار نجات گفت: با رونمایی از این نرم افزار امکان امداد رسانی برای هر فرد با توجه به کارکرد جهانی آن و امکان شرکت در آزمون آنلاین، جانمایی در حوزه امدادرسانی، جاده‌ها و جنگل‌ها بصورت آسان فراهم می‌شود.


وی افزود: نسخه اندروید در کافه بازار و نیز پورتال جمعیت هلال احمر این استان آماده دسترسی بوده که با استفاده از آن امکان اطلاع رسانی به موقع شهروندان و امدادرسانی امدادگران در کمترین زمان انجام می‌شود.


اکبری با بیان اینکه این نرم افزار توسط مبتکران مازندرانی ابداع شد و به زودی نیز به عنوان اختراع ثبت می‌شود، گفت: با استفاده از نرم افزار نجات امکان اطلاع رسانی به موقع و نیز امدادرسانی برای ساماندهی در سواحل و نیز برای امدادگران، حادثه دیدگان و مردم خدمت رسانی بهتری انجام خواهد شد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه این نرم افزار مورد نظر فناوری جهانیاست و همه مردم جهان می‌توانند از آن کمک بگیرند، افزود: از طریق این نرم افزار شهروند خبرنگار و شهروند امدادگر هم می‌توانند عضو این نرم افزار شوند.


وی با بیان اینکه نجاتگران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار به نقشه‌های عملیاتی دسترسی داشته باشند، گفت: قبله نما، قطب نما و دسترسی به حوادث کوهستان ها، جاده‌ها و مناطق صعب العبور و از قابلیت‌های این نرم افزار است.


اکبری با بیان اینکه این نرم افزار قابل هک شدن نیست، گفت: با استفاده از این نرم افزار مهارت‌ها و آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه نیز ارائه می‌شود و این برنامه‌ها قابلیت به روز شدن هم دارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: سامانه تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مازندران آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.


انتهای پیام/آ


رونمایی از نرم افزار نجات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار