قربانی مطلق گفت: توجه به بخش صنایع دستی در استان اشتغال زایی زیادی را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علی اصغر قربانی ،رئیس اتحادیه صنایع دستی استان قم،گفت: با اشاره به وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی در استان قم ، 10 درصد حق بیمه این قشر را کارفرما و کارگر می‌دهد و مابقی حق بیمه هنرمندان صنایع دستی قم بر عهده دولت است، پیگیری‌های زیادی در این زمینه داشتیم و هنرمندان صنایع دستی استان خوشبختانه مشکلی در زمینه بیمه ندارند.

وی ادامه داد: کارگاه ساخت مهر نماز در استان قم در ابتدا تنها یک نفر کارگر داشت، اما با کمک اتحادیه صنایع دستی استان و توسعه این کارگاه اکنون بیش از 60 نفر در کارگاه ساخت مهر نماز در استان قم مشغول به کار هستند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: با وجود حضور گسترده زائرین در شهر قم، تسبیح در این شهر تولید نمی‌شود، قطب تولید تسبیح در کشور شهر مشهد است و برای تولید تسبیح در شهر قم سرمایه گذاری نشده است.

قربانی مطلق خاطرنشان کرد: با اشاره به ظرفیت زیادی صنایع دستی برای ایجاد اشتغال در استان قم ،پرداختن به صنایع دستی همچون سفال گری کار راحتی نیست و افراد برای تولید سفال به صورت حرفه ای باید سال‌ها آموزش ببینند، البته توجه به چنین حرفه‌هایی در استان اشتغال زایی زیادی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ح

ظرفیت بالای بخش صنایع دستی قم در زمینه ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار