نشست تخصصی کمیته ملی پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و عمومی با رویکرد بهره گیری از فناوری‌های نوین برگزار شد.

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین به منظور جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اراضیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی افتخاری مدیر کل پیشگیری‌های قضایی در سمینار دو روزه استان گلستان در زمینه پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و عمومی اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمینار دو روزه بهره گیری از فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی است.

 جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در مورد نحوه اجرای آزمایشی فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی در استان ها تأکید کرد: در گام نخست باید در نشست‌های تخصصی پیش نیازها و موارد پشتیبانی اینگونه سامانه ها ارزیابی و در مراحل بعدی اجرایی شود.

در ادامه پور نقدی به تشریح ((طرح مدل پردازش تصاویر بر اساس سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از راه دور اراضی ملی و منابع طبیعی )) و ارائه نقاط قوت و مزایای اجرای کامل آن در کشور پرداخت.

عسگری مدیرکل امور فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشکر از دغدغه‌های به حق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از ارائه مجوزهای متعدد توسط دستگاه‌های مسئول در مقوله تغییر کاربری اراضی کشاورزی انتقاد کرد و از تهیه و تشکیل یک سامانه جامع مراجع ارائه دهنده مجوزها در کشور خبر داد و گفت: این کار بار را از دوش سامانه های مذکور در حوزه تشخیص تغییرات غیرمجاز کاربری کاهش می دهد.

 رئیسی مشاور معاونت اقتصادی واجا ضمن ارائه سامانه ماهواره ای مرتبط با حوزه اراضی که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفته  از نهایی شدن و تسری آن به کل کشور جهت دریافت تغییرات لحظه ای در روی زمین خبر داد.

 ساوری مدیرکل پیشگیری های وضعی ضمن تشکر از همدلی و همکاری دستگاه‌های مسئول در این حوزه ارزیابی ماهوی خود را از این سامانه و نیز توجه ویژه به فناوری‌های نوین و همچنین پیشگیری های ثانویه بیان کرد و افزود: این سامانه باید دارای 4 ویژگی مدیریت واحد، نحوه دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات سامانه، نحوه به روز رسانی آن و چگونگی همکاری دستگاه‌ها در تبادل اطلاعات را در اولویت خود قرار دهند.

در پایان این نشست، مقررشد نشست تخصصی بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز و مجموعه کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با تعیین شاخص‌های اجرای سامانه جامع مراجع ارائه دهنده مجوزها ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار