بر اساس یک نظرسنجی، میزان مقبولیت دونالد ترامپ هفت ماه پس از ورود به کاخ سفید تنها ۳۴ درصد است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس؛ جدیدترین نظرسنجی درباره میزان مقبولیت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نشان می‌دهد، وی در یک سراشیبی تند سقوط مقبولیت قرار دارد؛ بطوریکه تقریبا در بیشتر ماه‌های ریاست جمهوری، مقبولیتی کمتر از 40 درصد داشته است.

در جدیدترین نظرسنجی نیز، میزان مقبولیت دونالد ترامپ پس از هفت ماه ریاست، 34 درصد اعلام شده است که حتی از پایین‌ترین نرخ مقبولیت «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نیز کمتر است. نرخ 34 درصد مقبولیت حتی برای هیچکدام از رؤسای جمهور تاریخ آمریکا نیز سابقه نداشته است.

نتایج این نظرسنجی به طور مستقیم دیدگاه شهروندان آمریکایی را نسبت به رئیس جمهور کشورشان نشان می‌دهد. معمولا چگونگی کنترل مسائل از قبیل چالش‌های اقتصادی و موارد مربوط به بحران‌های بین‌المللی تاثیر بسیاری بر روی افزایش و یا کاهش نرخ مقبولیت یک رئیس جمهور دارد. درباره ترامپ، مشکلات اقتصادی و بحران‌های خارجی مهمترین عوامل نارضایتی شهروندان از او محسوب می‌شود.

نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد فقط 37 درصد از آمریکایی‌ها دیدگاهی مثبت در خصوص ترامپ دارند که در پایین‌ترین نرخ مربوط به باراک اوباما هرگز به کمتر از 40 درصد نرسیده بود.

واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی یک نظرسنجی مستقل در روزهای 16 تا 20 اوت درباره حادثه نژادپرستی شارلوتسویل انجام دادند که طی آن فقط 28 درصد از عملکرد و اظهارات ترامپ درباره این موضوع دفاع کرده بودند.

چندی پیش نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی سیاست عمومی (Public Policy Polling) نشان داد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا، دونالد ترامپ، مغلوب «برنی سندرز» و دیگر نامزدهای دموکرات می‌شود.

«برنی سندرز»، سناتور ورمونت از حزب دموکرات که در انتخابات سال 2016 آمریکا به نفع هیلاری کلینتون کنار رفت، از گزینه های جدی است که می‌تواند ترامپ را در انتخابات 2020 شکست دهد.

انتهای پیام/

سطح مقبولیت رئیس جمهور آمریکا باز هم کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار