رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن؛

افتتاح 2 مجتمع آبرسانی در رزن

2مجتمع آبرسانی روستایی در رزن افتتاح می شود.

افتتاح 2 مجتمع آبرسانی در رزنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رنجبر کرمی رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن؛رستان ر اظهار کرد: امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن 106 روستا از 124 روستاهای شهرستان را زیر پوشش خدمات آبرسانی خود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رزن تعداد 9 مجتمع آبرسانی تعریف شده که از این تعداد هفت مجتمع به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است افزود: مجتمع «تخت» با پیشرفت فیزیکی 64 درصد و مجتمع شهدای «مدافع حرم» (نینج- تازه‌کند) با پیشرفت 85 درصد در حین انجام عملیات عمرانی است که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 1396 به بهره‌برداری خواهند رسید.  

وی ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شرب در بیشتر روستاهای شهرستان این مجموعه براساس میزان اعتبارات و با تلاش همکاران اقدام به تعویض مقداری از خطوط لوله فرسوده کرد که در مجموع 48 هزار و یکصد متر از شبکه توزیع و خطوط انتقال در تعدادی از روستاها تعویض شد.

رنجبرکرمی افزود: با توجه به برداشت‌های از ظرفیت آبی سفره‌های زیرزمینی که موجب کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شده، در سال گذشته در تعدادی از روستاها شاهد کاهش آبدهی چاه‌ها و کمبود آب شرب بودیم که در 11 روستا اقدام به حفر و کف‌شکنی چاه‌های آب شرب کردیم و در مجموع به میزان 66 لیتر برثانیه به میزان ظرفیت آبرسانی افزوده شد و مشکل این روستاها رفع شد.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب شرب با کیفیت را ساخت و اصلاح مخازن آب شرب برای ذخیره‌سازی آب عنوان کرد و افزود: با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان اقدام به ساخت و بهره‌برداری از دو مخزن بتنی با ظرفیت 500 و 300 مترمکعبی در روستاهای چالبقاء و چورمق شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن گفت:در راستای  مدیریت فشار و کاهش میزان تقاضا از سوی مشترکین و در نتیجه کاهش میزان هدررفت و اتفاقات موجود در شبکه اقدام به نصب شیرآلات فشارشکن و کنترلی به همراه ساخت حوضچه در هفت روستا از روستاهای شهرستان شد که این امر نقش بسزایی در کاهش میزان فشار شبکه در رضایتمندی مشترکین داشت.

وی اظهارداشت: تعداد کنتورهای خراب تعویض شده مشترکین، یک‌هزار و 103 مورد بوده و در این مدت 700 انشعاب به مشترکین جدید واگذار شده است.

انتهای پیام /ص

افتتاح مجتمع آبرسانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار