معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک گفت: هفته دولت ۲۶۳ پروژه صنعتی در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرشاد مقیمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در شیراز با بیان اینکه هفته دولت ۲۶۳ پروژه صنعتی در کشور افتتاح می‌شود، گفت: بهره‌برداری از این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از ۵۸۰۰ نفر را به شکل مستقیم فراهم می‌کند.


وی افزود: تاکنون ۲۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی درخواست خود برای دریافت تسهیلات رونق تولید و نوسازی و بازسازی را در سامانه بهین‌یاب ثبت کرده‌اند.


مقیمی بیان کرد: در دومین سال از اجرای طرح رونق تولید، امسال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از واحد‌های راکد و واحد‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی است.


وی با بیان اینکه برای صادرات کالا‌های ایرانی تفاهم‌نامه‌ای میان گمرک ایران و وزارت امور اقتصادی بسته شده است، اظهار کرد: کل فروش محصولات صنایع کوچک پارسال در کشور ۱.۸ میلیارد دلار بوده است.


مقیمی ادامه داد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات غیرنفتی به میزان ۲ میلیارد دلار به سازمان صنایع کوچک محول شده است.


معاون برنامه‌ریزی وامور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در ارتباط با افزایش صادرات غیرنفتی تاکنون نزدیک به ۴۰۰ میلیون ریال محقق و سهم هر استان نیز از کل مبلغ هدف‌گذاری، مشخص شده است.
انتهای پیام/ر

افتتاح بیش از 200 طرح صنعتی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار