مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان به خبرنگاران، با اشاره به این موضوع گفت: برای حل مشکل تورم و بیکاری باید سرمایه گذاری داخلی و خارجی را تقویت کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ قاسمی تامین امنیت سرمایه گذار را مهمترین مساله در سرمایه گذاری خارجی بیان، و از کمبود زیر ساخت‌ها برای توسعه سرمایه گذاری خارجی گلایه کرد.

وی اضافه کرد: به لحاظ برخورد با هیات‌های خارجی در بسیاری از زمینه‌ها مشکلاتی و جود دارد که توجه به آداب و رسوم، نحوه اسکان و پذیرایی از جمله آن است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی همچنین گریزی به مشکلات واحد‌های تولیدی زد و گفت: بسیاری از این واحد‌ها فرسوده اند و توجیه اقتصادی ندارند و دادن سرمایه در گردش مشکلی ازآن‌ها را حل نمی‌کند.

وی رویکرد استان در جذب سرمایه گذاری خارجی را ورود دانش فنی و صنایع هایتک دانست و گفت:: در سال گذشته ۴۰۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده که تولید درب بطری و نیروگاه سیکل ترکیبی جدید‌ترین سرمایه گذاری خارجی است.

قاسمی افزود: در سال ۹۵ حدود هزار میلیون دلار سرمایه خارجی مصوب شد که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار آن وارد استان شده است.

قاسمی به اعتبارات مصوب هزینه‌ای سال جاری در استان هم اشاره و آن را ۱۷۶ میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

بهنام فر معاون نظارت مالی این اداره کل هم گفت: همه پرداخت‌های خزانه به شکل الکترونیک است و با راه اندازی سامانه سماد و استقرار حسابداری تعهدی، دولت برای اولین بار توانسته ترازنامه ارائه دهد.

وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۷۰۰ فقره املاک دولتی شناسایی شده و خودرو‌های دولتی نیز در سامانه ثبت شده اند.

لزگی معاون اقتصادی این اداره کل به سهام عدالت اشاره و گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

لزگی افزود:آن دسته از افرادی که مایل هستند سود سهام را دریافت کنند باید تا ۳۰ شهریور شماره شبا بانک ملی را وارد سامانه کنند.

انتهای پیام/

 

نشست مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.