فرماندار قوچان گفت: عمده‌ترین موضوع در رابطه با تشکیل شورا‌ها تمرکز زدایی در تصمیم گیری‌های شهری وروستایی است.

تمرکز زدایی در تصمیم گیری‌ها هدف اصلی تشکیل شورا‌های شهر وروستابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علیرضا قامتی در جلسه تحلیف منتخبین شورای اسلامی شهر قوچان با بیان اینکه نباید اعتماد و تعامل جای خود را به تقابل بدهد افزود :در حوزه توسعه اگر فهم و درک مشترک نداشته باشیم نتایجی نخواهیم داشت.

وی گفت:: علی رغم مشکلاتی که در حوزه اشتغال داریم در این حوزه رتبه اول را داریم به طوری که فعالیت‌های خوبی در حوزه شهرستان انجام شده است.



اغلب مردم نسبت به وظایف شورا‌ها آشنایی ندارند



علی آذری دادستان قوچان هم در این مراسم گفت:: شورا‌ها از ارکان مهم تصمیم گیری در امور کشورند به طوریکه شورا‌های اسلامی شهر و روستا موجب تمرکز زدایی در حوزه تصمیم گیری‌ها هستند.

وی دلیل عقب ماندگی شهرستان قوچان را عدم مطالبه مردم دانست و افزود: اغلب مردم نسبت به وظایف شورا‌ها آشنایی نداشته و نسبت به آن‌ها بی تفاوتند.

دادستان قوچان شورا‌ها را مرکز تجمع تفکرات ارزیابی کرد و گفت:: امروزه در شورا‌ها تفکرات انسانی به سمت تفکرات اسلامی میرود و کشور‌های پیشرفته با استفاده از انجمن‌ها و گروه‌ها توانسته اند موفقیت‌های خوبی کسب کنند.



تعامل و همبستگی بین مسولان با شورا‌های اسلامی قوچان



حجت الاسلام والمسلمین محمد علی دستجردی امام جمعه قوچان هم در ادامه مراسم با اشاره به انتخابات پر شور اخیر شهرستان قوچان، رای مردم را رای اعتماد به آن‌ها دانست و افزود: در قانون اساسی وظایف خوبی در مورد شورا‌ها عنوان شده که اگر این وظایف درست انجام شود، قطعا مسائل شهری حل خواهد شد.

وی موفقیت شورای اسلامی را در همکاری ارگان‌ها و مردم با شورا‌ها دانست و افزود: فرهنگ و اجتماع به آبادانی نیاز دارد.

امام جمعه قوچان خطاب به اعضای شورا گفت:: اعتبار در نظر گرفته شده در شورای اسلامی شهر نباید صرفا جهت فعالیت‌های عمرانی صرف شده بلکه باید حوزه فرهنگ هم درنظرگرفته شود.

وی تعامل میان اعضای شورای اسلامی را لازمه موفقیت شورا‌ی اسلامی عنوان کرد و افزود: نباید اختلاف سلیقه به جامعه وارد شود.



انتهای پیام // ح. خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.