فرماندار گلپایگان گفت: شوراها شرح وظایف و اختیارات را طبق قانون شوراها انجام دهند تا در حطیه کاری و وظیفه خود با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امروز مراسم تحلیف شوراهای اسلامی سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و روستاهای شهرستان برگزار شد.

حسین فراست فرماندار گلپایگان در این مراسم اظهار داشت: شوراها باید وحدت و تعامل بین یکدیگر را حفظ کنند تا در تصمیمات نهایی موفق شوند.

وی به اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گلپایگان  تأکید کرد: کتاب قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران  را مطالعه کنند و در تصمیمات از غرض‌ورزی پرهیز و در پی حفظ وحدت باشند.

فرماندار گلپایگان عنوان کرد: اعضای شورای شهر برای اداره امور شهر حوزه انتخابیه خود برنامه‌ریزی کنند و منافع اکثریت مردم را در تصمیمات خود در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه شوراها شرح وظایف و اختیارات را طبق قانون شوراها انجام دهند تا در حیطه کاری و وظیفه خود با مشکل مواجه نشوند، گفت: اعضای شوراها در تفریغ بودجه و حسابرسی دقت لازم انجام  دهند تا در زمان تعیین شده گزارش تفریغ بودجه را به استانداری ارسال شود.

فرماندار گلپایگان با بیان این که حسابرسی در شهرداری و  شوراها با صورت جلسه و مطابق با اسناد انجام شود، تأکید کرد: شوراها سلیقه‌ای عمل نکنند و با استفاده از تجربه شوراهای قبلی و صبر در کارها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شوراها نباید در امور جاری شهرداری دخالت کنند، افزود: لایحه‌ای که از سوی شهرداری ابلاغ می‌شود باید با صراحت کامل بررسی و سپس اجرا شود.

فراست با بیان اینکه براساس ماده 55 قانون شوراها با تشکیل کمیسیون بهداشت عمومی می‌توانند در صورت نقض بهداشت عمومی از سوی شهروندان برای رسیدگی به تخلفات ورود پیدا کنند، ادامه داد: براساس قانون کمیسیون ماده 77 از سوی شهرداری برای وصول و مطالبات شهرداری تشکیل شود.

پس از رأی‌گیری در شورای شهر گلپایگان احمد افتخاری رئیس دوره پنجم شورای شهر شد، حسین زاهدی نائب رئیس، حمید نوروزی خزانه‌دار، معصومه قربانی منشی شورای شهر پنجم گلپایگان انتخاب شدند.

همزمان با مراسم تحلیف در شورای شهر گوگد پس از رأی‌گیری مصطفی حاج نوروزی رئیس شورای شهر، مجتبی شایسته نائب رئیس، مهناز تبرائی منشی شورا، سیدجواد میرهندی خزانه‌دار، محمدرضا محمدی نماینده شوراها در شورای شهرستان، مصطفی حاج نوروزی سخنگوی شورای شهر گوگد انتخاب شدند.

در شورای شهر گلشهر نیز پس از رأی‌گیری شمس اله فیاضی رئیس شورای شهر، احمد فیاضی نائب رئیس، ابراهیم فیاضی خزانه‌دار، زهرا یاوری سخنگوی شورای شهر و احمد فیاضی نماینده شورای شهرستان انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/م

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار