ساخت خط آهن شهری از عقدا تا مهریزاز جمله برنامه های راه آهن استان یزد در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمصطفی داوودی مدیرکل راه آهن استان یزد دربازدید ازخطوط ریلی شهرستان اردکان گفت: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه و تکمیل حمل‌ونقل ریلی، احداث خط‌آهن شهری عقدا تا مهریز در برنامه این اداره است.

داوودی به سهم استان یزداز خطوط ریلی اشاره کردوگفت: سهم استان یزد از خطوط ریلی 800 کیلومتر و معادل هفت درصد از راه‌آهن کل کشور است که از این میزان 300 کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی شهرستان اردکان واقع شده است.

این مقام مسئول همچنین ازدوبانده‌شدن راه‌آهن اردکان - اصفهان و اردکان - چادرملو بعنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار حمل‌ و نقل ریلی استان خبر داد.

هادی مقیمی فرمانداراردکان برلزوم تکمیل ایستگاه راه آهن اردکان وایجاد خط آهن شهری برای تردد امن مردم اشاره کردوافزود: ایستگاه راه‌آهن اردکان بایددرآینده نزدیک عنوان یکی از ایستگاه‌های مهم مواصلاتی استان و کشورقرارگیرد وبا احداث خط آهن شهری مکانی امن برای مردم ایجاد شود.

هادی مقیمی از اردکان به عنوان یک شهرستان صنعتی یاد کرد و گفت: این شهرستان به‌دلیل واقع شدن در مرکز جغرافیایی کشور در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب قرار دارد و با توجه به استقرار صنایع و معادن مهم به‌ویژه سنگ‌آهن و فولاد، نیاز به توسعه خطوط ریلی ترانزیت کالا بیش از پیش احساس می‌شود.

لازم به ذکر است اردکان با98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ص

خط آهن از عقدا تا مهریز احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار