استاندار خراسان رضوی گفت:در برگزاری کنسرت اول قانون دوم منابع فقهی مقام معظم رهبری ودرشهرمشهد به حریم رضوی باید توجه داشته باشیم.

کنسرت های در چهارچوب قانون و شرع به نفع جوانان و فرهنگ ماست.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  علیرضا رشیدیان ، استاندارخراسان رضوی در حاشیه نشست خبری در پاسخ خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبتنی بر لغو کنسرتهای موسیقی درشهرمشهد گفت: اگردر کنسرتی هم خواننده مجوزرسمی داشته باشد و هم شعر آن موسیقی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد ومجوز قانونی برای برگزاری کنسرت هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده باشند باید در برگزاری کنسرت مورد حمایت قرار بگیرند.

  وی با بیان اینکه نباید کنسرت های موسیقی در چهار چوب قانون لغو شود، افزود: تعطیلی کنسرت های موسیقی، باعث رشد موسیقی های زیرزمینی در باغ های حاشیه شهرومسائل اخلاقی ناشی از محدود سازی های برگزاری کنسرت های در چهار چوب قانون است.

 وی با اشاره به اینکه برخی از افراد حساس و دغدمند نسبت به برگزارنکردن کنسرت موسیقی هستند، ادامه داد: دولت نه تنها حامی برگزاری کنسرت های غیرقانونی نبوده و نیست و ما نمی خواهیم که اختلاط محرم و نامحرم در کنسرت ها شکل بگیرد و یا کنسرتها محل تجمع فعالیت های غیرقانونی باشد.

 وی افزود: ولی برگزاری کنسرت های در چهارچوب قانون و رعایت مسائل عرفی و شرعی به نفع جوانان و فرهنگ ماست و اینکه یک عده فکرمی کنند موسیقی دارای ارزش نیست ادر حالی که موسیقی یک علم است که باید مورد توجه قرار بگیرد و بزرگی می گفت که چه بسا زمزمه اشعارملی و مذهبی باعث تقویت ارزش های اخلاقی می شود.

 استاندارخراسان رضوی گفت: اولویت دولت موسیقی نیست ولی اگر گروه های هنری در چهارچوب قانون می تواند مجوز بگیرد و وظیفه همه نظام است که از آنها حمایت کنند.

 رشیدیان اظهار کرد: آنچه قانون برای برگزاری کنسرت های موسیقی مشخص کرده مجوزهای اداره فرهنگ وارشاد اسلامی است که و آنچه برای برگزاری کنسرت ها باید در نظر گرفته  شود اول قانون دوم منابع فقهی مقام معظم رهبری وهمچنین در حوزه شهرمشهد باید به حریم رضوی توجه داشته باشیم.

  اختصاص 265 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی حاشیه شهر

 وی در پاسخ به سوال اقدامات استانداری خراسان رضوی نسبت به حاشیه شهر مشهد، افزود: تاکنون مبلغ 265 میلیارد تومان از دو محل  قانون بودجه سال 95 بهسازی بافت های فرسوده و 175 میلیارد تومان که از این مبلغ 103 میلیارد تومان تفیض گردیده است که در بخش های مختلف آب و فاضلاب حاشیه شهر ، آب و فاضلاب روستایی حاشیه شهر، برق، مخابرات،گاز،بهداشت و درمان، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

 156 میلیارد تومان خسارت سیل و جان باختن 9تن

 استاندار خراسان رضوی در جواب سوال خبرنگاران مبتنی بر خسارت های وارد شده به سیل زدگان اخیر، ادامه داد:با توجه به سیلاب شدید در شهرستانهای کلات، درگز، قوچان، نیشابور،چناران، سرخس و مشهد که 9 نفر از هم وطنان جان خودشان را از دست دادند برآورد خسارت های وارده 156 میلیارد تومان خسارت به بخشهای مسکونی و تجاری، تاسیسات زیر بنایی و بخش کشاورزی وارد شده است.

 رشیدیان همچنین به اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان استان اشاره کرد و افزود: خسارات وارد شده ناشی از زلزله به چهار شهرستان مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس در مجموع 86 میلیارد تومان بوده که 27 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و 56 میلیارد تومان به بخش اماکن مسکونی وارد شده است.

 وی ادامه داد: اعتبارات مصوب شده مبلغ 41 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و اجرای طرح هادی روستاهای آسیب دیده تصویب و مبلغ 57 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی از زلزله واگذار شده و می شود.

 وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان ، گفت: دو هزار واحد خسارت دیده که برنامه ریزی جهت بازسازی تا پایان مهر ماه با توجه به شروع فصل سرما و بارندگی، با بسیج امکانت استانی و ساماندهی تسهیلات بانکی یه هزار و 900 پرونده تشکیل و تاکنون بتن ریزی فونداسیون به تعداد  یک هزار و 497 واحد به اتمام رسیده و اسکلت 869 واحد نصب شده است که امیدواریم تا نیمه شهریور اجرای سقف حدود  هزار واحد مسکونی انجام شود.

 انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.