کیم جونگ اون در بازدید از یکی از تأسیسات موشکی کره شمالی، توصیه‌هایی را درباره موتور‌های موشک سوخت جامد و کلاهک‌های آن ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد: «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، دستور ساخت موتور‌های موشک سوخت جامد و کلاهک‌های موشکی بیشتری را صادر کرده است.

این در حالیست که با وجود تشدید تنش‌ها در هفته‌های اخیر میان واشنگتن و پیونگ یانگ، در این گزارش خبری از تهدید علیه واشنگتن دیده نمی‌شد.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون در بازدید از مؤسسه «موادشیمیایی آکادمی علوم دفاع» درباره ساخت موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و موتور‌های موشک سوخت جامد توصیه‌هایی را ارائه کرد. وی از این مؤسسه خواست موتور‌های سوخت جامد و کلاهک‌های موشکی بیشتری را تولید کنند.

رهبر کره شمالی همچنین از کارکنان این مؤسسه تشکر و قدردانی کرد و آن‌ها را «قهرمان» خطاب کرد.

کره شمالی از سال گذشته میلادی تاکنون ۲ آزمایش هسته‌ای و ده‌ها آزمایش موشکی انجام داده است. دو آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای پیونگ یانگ در ماه ژوئیه منجر به اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور شده است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در پی تشدید تنش‌ها با کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی اخیرا با پرتاب نکردن موشک‌های بیشتر، از خود خویشتن‌داری نشان داده است و شاید بتوانیم در آینده با پیونگ‌یانگ وارد مذاکره شویم.

کره جنوبی و آمریکا هم در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی از روز دوشنبه (۲ روز پیش) رزمایش نظامی مشترک برگزار کرده‌اند که قرار است تا ۱۰ روز ادامه داشته باشد.


انتهای پیام/

دستور جدید رهبر کره شمالی در خصوص افزایش تولید موتور‌های موشک سوخت جامد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۳:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
این رو میگن جواب دندان شکن ... نه این که ما جواب بحرینی ها رو نمیدیم تا پررو تر بشن
آخرین اخبار