معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز با رئیس و اعضای شورای مرکزی تجمع علمای مسلمین لبنان، در مقر این تجمع دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار جابری انصاری با رئیس و اعضای تجمع علمای مسلمین لبنانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز (سه شنبه 31 مرداد ماه) با رئیس و اعضای شورای مرکزی تجمع علمای مسلمین لبنان، در مقر این تجمع دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری با اشاره به تاریخ تلاش های تقریبی میان مذاهب مختلف اسلامی از نقش شخصیت های برجسته ای چون آیت الله العظمی بروجردی در ایران و جهان تشیع و شیخ محمود شلتوت در الازهر و جهان اهل سنت، تجلیل به عمل آورد.

وی همچنین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نقش امام خمینی(ره) در وحدت جهان اسلام افزود: تاسیس تجمع علمای مسلمین در لبنان بر محور سه هدف اساسی دعوت به فکر اصیل اسلامی، دعوت به وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شکل گرفت که از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز هست و امروز نیز منطقه و جهان اسلام بیش از گذشته نیازمند تمرکز بر این اهداف سه گانه است.

شیخ حسان عبدالله دبیرکل تجمع علمای مسلمین نیز ضمن خوشامدگویی به جابری انصاری با تشریح تاریخچه تشکیل تجمع علمای مسلمین در سال 1982 همزمان با اشغال بیروت بعنوان دومین پایتخت عربی اشغال شده پس از قدس اهداف تجمع را دعوت به اسلام اصیل محمدی، وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت برشمرد.

وی در ادامه از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از وحدت اسلامی به ویژه این تجمع در طول سالیان گذشته تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار