رئیس میراث فرهنگی کاشان گفت: سازه غیر مجاز ساخته شده در آب انبار تاریخی سی‌قن در کاشان به طور کامل تخریب و از این آب‌انبار رفع تخلف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری  با اشاره به حکم رفع تخلف از آب انبار تاریخی سی قن در کاشان اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی بدون مجوز در آب انبار مذکور، ماموران یگان حفاظتی اداره میراث فرهنگی کاشان به همراه مامور اجرای احکام شهرداری نسبت به اجرای دستور قضایی رفع تخلف و تخریب سازه غیرمجاز در عرصه این اثر ثبتی اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این آب انبار تاریخی در سال ۸۳ با شماره ۱۱۵۷در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، ابراز داشت: بر اساس این حکم، تمام سازه غیر مجاز ساخته شده با همکاری نیروی انتظامی، پیمانکار و ماموران پایگاه حفاظتی تخریب شد.

رئیس میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه آموزش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به منظور توانمندسازی پرسنل در برابر خطرات احتمالی و مقابله با جرائم میراثی ضروری است، اظهار داشت: بر این اساس آموزش عمومی برای نیروهای یگان اداره میراث فرهنگی در شمال استان اصفهان شامل شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل به شکل مشترک برگزار شد و پرسنل پایگاه‌های حفاظتی این‌ شهرستان شامل شهرهای کاشان، قمصر، برزک، نیاسر و سیلک در این دوره‌ها حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در این دوره کلاس‌هایی با موضوع‌های ضابطین خاص، دفاع شخصی، نحوه استفاده از تجهیزات نظامی، گزارش نویسی، نحوه حفاظت از آثار تاریخی، اخلاقِ کاری، اطفاء حریق، کمک‌های اولیه و نحوه مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و مانور مقابله با حریق و زلزله با همکاری سازمان هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان آتش نشانی و دادستانی شهرستان‌های کاشان و نطنز برگزار شد. 

 

انتهای پیام/م 

اجرای حکم رفع تخلف آب انبار تاریخی سی‌قن در کاشان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار