رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گقت:باغ های پسته استان از 3 هزار هکتار به 12 هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ طلایی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این باغ ها جایگزین باغ های انار و انگور شده است افزود: باغ های پسته با روش های فنی و نظارت کارشناسی محصول تولید می کند و در زمینه توسعه گلخانه ها نیز 4 هزار هکتار افزایش زیر کشت داشته ایم.

وی با بیان اینکه 40 درصد زمین های استان به دلیل کم آبی بدون کشت رها شده است گفت: استان قم استان سن خیز است اما مبارزه با این آفت موفقیت آمیز بود و امسال 25هزار تن تولید گندم سالم در استان قم برداشت شده است.

طلایی افزود:. متاسفانه سال گذشته باغ های گردو از بین رفت و با اصلاح نهال گردو این نهال جایگزین درختان گردوی بومی، در اختیار باغداران قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت :2500هکتار از باغ های انار به دلیل سرمازدگی در قم از بین رفت و در احیا باغ های جدید سیستم های آبیاری نوین اجرا شده است.

وی به اصلاح نژاد دام ها اشاره کرد و افزود: در اصلاح نژاد 2500راس دام مورد اصلاح قرار گرفت و همچنین در پرورش و اصلاح شتر 670نفر شتر پرورش یافته است. رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی خط 2کشتارگاه مکانیزه جهت صادرات و اشتغالزایی بیش از 900 نفر در قم صورت گرفت.

انتهای پیام/ش

افزایش 4 برابر باغ های پسته استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار