وزیر کشور گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت دوازدهم توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در مسیر اصلی خود پیش برود، گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت دوازدهم توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی است و دولت با اعتقاد تمام این موضوع را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی تنها در اقتصاد خلاصه نمی‌شود بلکه امنیت، سیاست و موضوع‌های مختلف اجتماعی نیز به اقتصاد مقاومتی و سیاستهای آن وابسته است.

وزیر کشور ادامه داد: انجام سیاست های اقتصاد مقاومتی، کشور را به مصونیت می‌رساند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه اقتصاد مقاومتی بویژه در منابع طبیعی وجود دارد افزود: باید از این ظرفیت ها بیشترین استفاده را ببریم.

وزیر کشور به رشد روزافزون تکنولوژی و بومی‌سازی صورت گرفته در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: امروز هیچ محدودیتی در رشد و شکوفایی اقتصاد مقاومتی نداریم و مدیران و متولیان باید بیش از پیش در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی تصریح کرد: با اجرای برجام بسیاری از مشکلات کشور در جذب سرمایه خارجی برطرف شده است و در این زمینه نیز هیچ مشکلی نداریم و باید با مشارکت و حمایت بخش خصوصی به دنبال رونق در سرمایه‌گذاری باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه سرمایه بخش خصوصی با مشکل کمبود سرمایه روبه رو نیستیم بلکه در حوزه تجهیز منابع و هزینه کرد منابع مشکل داریم که در این زمینه باید خود را تقویت کنیم، ادامه داد: بورس بستر مناسبی برای جذب سرمایه خصوصی و استفاده از آن است بنابراین باید مردم را به سرمایه گذاری در این بخش تشویق کرد.

وی گفت: شرایط برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم است و ما هیچ توجیهی برای کم کاری و اجرا نکردن آن نداریم، و البته منکر اینکه در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی اشکالاتی ساختاری و عملکردی وجود دارد نیستیم.

وزیر کشور افزود: اشکالات ساختاری با اراده جمعی در حاکمیت کشور و قوای سه گانه برطرف می‌شود و بخش عمده اشکالات عملکردی در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی به ضعف مدیریتی باز می‌گردد که در ابن حوزه باید به سرعت مشکلات برطرف شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در گام نخست مشارکت مردم را واقعی و بستر حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنیم و سود مناسب اقتصادی را برای تشویق آن‌ها به حضور در این عرصه در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق برخوردار از لحاظ مالی باید فرهنگ مشارکت در بین آن‌ها تقویت شود.

وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر در دنیا رقابت اصلی در مولفه‌های اصلی اقتصاد نیست و آنچه که مهم است بحث مدیریت، بازاریابی و بهره وری اقتصادی است، و بحث دیگر استفاده از تکنولوژی‌های نوین است که در این زمینه ما باید در لبه تکنولوژی حرکت کنیم، زیرا در غیر این صورت توان رقابت نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در لبه تکنولوژی حرکت کردن نیاز به کمک گرفتن از دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارد و اگر این همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی محقق نشود از بقیه عقب می‌مانیم.

رحمانی فضلی بر استفاده از خلاقیت و نوآوری در حوزه فعالیت‌های نوین اقتصادی تاکید کرد و گفت: دانش بنیان کردن فعالیت‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا سبب افزایش زنجیره تولید می‌شود.

همچنین سید محمد علی افشانی استاندار فارس، آزاد راه شیراز – اصفهان را یکی از طرح‌های مهم در حال ساخت استان برشمرد و گفت: این مسیر ۲۲۵ کیلومتری مسیر شیراز به اصفهان را ۱۳۰ کیلومتر کوتاه می‌کند و تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

آیت الله دستغیب تولیت استان احمدی و محمدی علیهما السلام نیز یکی از سخنرانان امروز جلسه شورای اداری فارس بود که به بیان مشکلات بافت فرسوده شیراز پرداخت و خواستار توجه مسولان برای رسیدگی به مشکلات این بافت قدیمی شد.

علوی رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به تشکیل ۱۸ کمیته در مجمع نمایندگان فارس اشاره و اظهار کرد: با تشکیل این کمیته‌ها مشکلات استان به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ن

توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
شش سال عقب هستید