فرمانده انتظامی استان مازندران در نشست با مسئولان انتظامی استان بر تعامل و همکاری با خیران حوزه امنیت اجتماعی در ایجاد بسترهای امنیتی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سردار سید محمود میرفیضی در نشست با معاونان،روسای پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی شهرستان های تابعه با اشاره به نقش امنیت در توسعه اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی،گفت: امنیت یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه کشور است و حفظ نظم اجتماعی به عنوان يكی از راهكارهای اساسی در پيشگيری از جرم به شمار می رود که بدون همكاری مردم نمی‌توان به شكل موثر به آن پرداخت.

وی افزود: پیشگیری و رفع جرم نيازمند مکانیسم های مختلفی است که ایجاد زیرساخت و بسترهای امنیتی ازجمله این مکانیسم ها به شمار می رود .

سردار سید محمود میرفیضی با بیان اینکه تولید امنیت نیازمند فراهم کردن زیر ساخت های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی است، گفت: با تشکیل مجمع خیران امنیت ساز برای مشارکت در تجهیز و توسعه فضاهای انتظامی،تامین تجهیزات عمومی،پروژه های خدمات رسانی ،معیشت و تامین بخشی از هزینه های جاری گام های موثری برداشته شده است .

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر ادامه تعامل و همکاری بیش از پیش فرماندهان انتظامی شهرستان ها با خیرین امنیت ساز، گفت: مشارکت های حمایتی،اطلاعاتی،نظارتی،فردی و گروهی در برخی از ماموریت های خاص از دیگر مولفه های مشارکت مردم در ایجاد امنیت جامعه است .

میرفیضی، بسط و گسترش زمینه های تعامل و همکاری فی مابین را امری ضروری دانست و گفت : طراحی های محیطی و هدفدار کردن بستر های تعاملی پلیس با مردم گامی موثر در این زمینه خواهد بود.

وی با اشاره به این که مردم سرمایه اجتماعی پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: مردم و نهادهای اجتماعی در برقراری امنیت نقش محوری دارند و باید سازوکارهای اساسی را در این رابطه ایجاد کنیم .

سردار میر فیضی اظهار داشت: ما به دنبال اقتداری هستیم که مردم از آن لذت و مجرمان از آن حساب ببرند، اقتداری که قدرت معنوی ماست و کارآمدی پلیس در پاسخگو بودن پلیس است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به نقش محیط در ارتقای منزلت اجتماعی افراد، گفت: ایجاد بسترهای محیطی مناسب با همکاری خیرین امنیت ساز یکی از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در ارتقای منزلت اجتماعی افراد و مراجعین به مراکز انتظامی است.

انتهای پیام/ک

ایجاد بسترهای امنیتی با حمایت خیران امنیت ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.