بیش از 70 هزار مساجد در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام سعید دسمی مسئول سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 23 هزار پایگاه مقاومت بسیج در مساجد کشور راه‌اندازی شده که با توجه به تعداد مساجد این پایگاه‌ها کم بوده و نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70 هزار مساجد در کشور وجود دارد، افزود: باید مساجد مکانی برای برنامه‌های تربیتی، علمی و فرهنگی باشد چرا که مساجد ظرفیت‌های بسیار بزرگی بوده و می‌تواند در حوزه‌های مختلف نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده در کشور به ازای یک هزار و 300 نفر شیعه یک مساجد وجود دارد و این امر برای هر 450 هزار نفر اهل سنت یک مسجد وجود دارد و انتظار می‌رود مراکز تربیتی و فرهنگی در کشور توسعه یابد.

دسمی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی بسیج مساجد کشور محوریت قرار دادن برنامه‌های فرهنگی و علمی است که در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و انتظار داریم در استان‌های کشور نیز این برنامه‌ها به طور متناوب انجام شود.

وی مسجد تراز انقلاب اسلامی را اولویت اساسی برشمرد و افزود: در حال حاضر دشمنان و استکبار جهانی  با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف جذب جوانان به مساجد هستند که باید مسئولان فرهنگی برای این امر اقدامات اساسی انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: نیاز است پایگاه‌های بسیج مقاومت در مساجد کشور راه‌اندازی شود و تعداد پایگاه‌های بسیج مقاومت بسیج در مساجد کم بوده که انتظار داریم برای این امر توجه ویژه‌ای داشته شود.

 

انتهای پیام/ع

وجود بیش از 70 هزار مساجد در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.