به دنبال آغاز رزمایش مشترک نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی، ارتش کره شمالی اعلام کرد به این اقدام واکنشی تند نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش کره شمالی روز سه‌شنبه در واکنش به آغاز رزمایش آمریکا و کره جنوبی متوسل به تهدید شد و اعلام کرد واکنشی تند به این رزمایش نشان خواهد داد.

ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد به رزمایش جدید آمریکا و کره جنوبی -که روز دوشنبه  آغاز شد- «واکنشی تند و بی‌رحمانه» نشان خواهد داد.

در این بیانیه، آمریکا به مستقر کردن تسلیحات «مرگبار» نامشخص برای این رزمایش متهم شده و آمده است: هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند نیرو‌هایی که در کره جنوبی مستقر شده‌اند، اکنون که تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره به اوج خود رسیده است، دست به اقدام نظامی نخواهند زد.

این در حالی است که فرماندهان ارشد ارتش آمریکا نیز برای گفتگو درباره جنگ به کره جنوبی سفر کرده‌اند و این موضوع بر وخامت اوضاع خواهد افزوده است.

سفر فرماندهان بلندپایه ارتش آمریکا از جمله هری هریس، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در اقیانوس آرام به کره جنوبی، کره شمالی را بر آن داشت تا روز سه‌شنبه بار دیگر متوسل به زبان تهدید شود.

قرار است فرماندهان آمریکایی در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز خود در شبه‌جزیره کره، اواخر روز سه‌شنبه از سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی دیدن کنند.

انتهای پیام/

در پی رزمایش آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی واشنگتن و سئول  را تهدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار