سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: علت اصلی عملیات تروریستی علیه مجلس عدم رعایت اصول پدافندی است.

اگر اصول پدافندی در ساخت رعایت می‌شد، مجلس مورد حمله قرار نمی‌گرفتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست‌خارجی درباره طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در شوراهای عالی اظهار داشت: چندی پیش یک عملیات تروریستی علیه مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که همه بازتاب داخلی و جهانی آن را مشاهده کردیم که اگر برخی از اصول پدافند غیرعامل در مکان‌یابی، طراحی و اجرای محل ساخت مجلس رعایت می‌شد، قطعاً مجلس مورد حمله قرار نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه سه بیمارستان بزرگ تهران یعنی ولی‌عصر ، خاتم‌الانبیاء و مرکز بهداشت و درمان هلال‌احمر با مسافت 100متری در کنار هم ساخته‌ شده‌اند، گفت: از نظر پدافند غیرعامل این مکان‌یابی درست نیست چرا که اگر در این مکان‌ها حمله‌ای رخ دهند بحران بزرگی به وجود می‌آید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی با بیان اینکه انتقال آب برخی از شهرهای ما با چند میلیون جمعیت با یک حرکت بیوتروریستی می‌تواند یک شهر را با بحران مواجه کند، تصریح کرد: بر این اساس پدافند غیرعامل باید توصیه‌های پدافندی خود را ارائه کند که این انتقال آب درست صورت گیرد.

نقوی‌حسینی خاطر نشان کرد: عضویت رئیس پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی به منظور اعمال اصول پدافندی در مکان‌یابی، طراحی و اجرای پروژه‌ها است.

انتهای پیام/

عضویت رئیس پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار