وزیر کشور گفت: پیمانکاران از دولت طلب زیادی دارند و دولت در تلاش است بدهی خود را به پیمانکاران پرداخت کند.

دولت به دنبال پرداخت بدهی پیمانکاران است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در مراسم افتتاح فاز دوم قطار شهری شیراز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: آغاز فعالیت شورا‌های جدید نشان از آزادی ملت مردم ایران و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: امروز اثبات کردیم اقتدار و استقامت نظامت مبتنی بر اراده‌های ملت است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برگرفته از اندیشه و اعتقادات دینی است افزود: امنیت ملی و منافع ملی ما گره خورده با استقامت مردم است و هر کاری می‌کنیم باید در راستای رضایت مندی مردم باشد.

وی افزود: پیمانکاران در این شرایط بی پولی، از دولت طلب زیادی دارند و دولت نیز به دنبال راهکار‌هایی برای پرداخت بدهی آنان است.

 

سفارش خرید ۲ هزار واگن برای متروی کلان‌شهر‌ها

وزیر کشور از سفارش خرید ۲ هزار واگن برای متروی کلان‌شهر‌های کشور خبر داد.

وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری‌ها برای تامین واگن حمایت می‌شوند گفت: در این زمینه خرید ۲ هزار واگن برای متروی کلان‌شهر‌های کشور سفارش شده است.

رحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه افتتاح فاز دوم قطار شهری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم تا پایان امسال بخشی از این واگن‌ها تامین و وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه بنای دولت حمایت از شهرداری‌ها در تامین واگن برای توسعه مترو است افزود: در این راستا دولت سعی کرده سهم خود را بپردازد و این مهم بیش از پیش در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر کشور بیان کرد: اگر امروز می‌خواهیم مشکل آلودگی و ترافیک برطرف شده و شهروندان رفت و آمد آسان داشته باشند باید مترو توسعه یابد.

رحمانی فضلی افزود: در زمینه توسعه مترو پیمانکاران همکاری مناسبی داشته‌اند و دولت نیز فعالیت خود را انجام داده و لازم است بیش از این فعالیت شود که در برنامه ششم توسعه به خوبی به این مسئله پرداخته شده است.

رای نمایندگان به وزرا سیاسی نبود

وزیر کشور گفت: رای نمایندگان به وزرا سیاسی نبود بلکه از حق گرایی و دلسوزی برای کشور و همدلی با دولت بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح فاز۲ خط یک مترو شیراز، گفت: در این هفته دو موضوع مبارک را شاهدیم که نشان از استقلال و آزادی جمهوری اسلامی است که رای نمایندگان به دولت و رای مردم به شوراها که نشان از مردم سالاری دینی است.

وی تصریح کرد: اینکه ملتی توفیق پیدا می کند که فعالیت و سرنوشت خودشان را مشخص کنند نعمتی بزرگ است زیرا زمانی ملت ایران حق انتخاب نداشتند و به چشم حاکمین حق مشارکت نداشتند و مشروطیت نیز به گونه ای دیگر رقم خورد.

شهرداری‌ها دچار مشکلات ساختاری هستند

وزیر کشور گفت: مدیریت شهری یک مساله کاملا ساختاری است که شهرداری‌ها در این زمینه با کمبود این نوع مدیریت مواجه هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز سه شنبه در آئین بهره برداری از فاز دوم خط یکم مترو شیراز افزود: برخی آسیب‌های ما ساختاری است و ما لایحه جامع شهری را به مجلس فرستاده ایم.

وی ادامه داد: در شهرداری‌ها با خلاء عظیم منابع پایدار درآمدی مواجه هستیم، عمده تامین منابع ما در شهرداری‌ها از ساخت و ساز‌ها است و، چون کمبود منابع دارند به سمت تراکم فروشی و نادیده گرفتن برخی قوانین رفته اند که باعث شده چهره امروز شهر‌ها آرامش بخش نباشد.

وزیر کشور گفت:‌ آلودگی هم یک مساله ساختاری است، هرچه برای کنترل آن حرکت می‌شود از آن طرف منشاء و منبع آن که در اختیار دستگاه‌های دیگر است کنترل نمی‌شود و شهرداری‌ها نمی‌توانند کاری کنند.

رحمانی فضلی بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلات دیگر حاشیه نشینی است، هرچه ما در این زمینه کار کنیم، اما چون منبع ایجاد آن مهاجرت است باید منشا و مبدا آن را درست کنیم و این با درست کردن نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی و نظام مالیاتی میسر می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: یک نگاه ما به حال و مجموعه شرایطی است که اکنون باید درست کنیم و یک نگاه هم باید به آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/ن

سفر وزیر کشور به فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار