مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری 9 هزار و 640 هکتار از اراضی آبی این شهرستان به زیر کشت ذرت دانه ای رفته است.

در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه  با شرایط مناسب اغلب مزارع این شهرستان، پیش بینی می شود حدود 82 هزار تن محصول از مزارع یاد شده برداشت گردد گفت: اين شهرستان دارای 311 هزار هکتار اراضی زراعی بوده كه 66 هزار و 452 هكتار آن آبی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سطح زیر کشت ذرت دانه ای شهرستان 5 هزار و 769 هکتار بودکه از این سطح 49 هزار و 36 تن برداشت شده است گفت:مقدار 241 تن بذور اصلاح شده هیبرید و حدود 4300 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه این شهرستان توزیع گردیده است.

حاتمی افزود: مقدار 241 تن بذور اصلاح شده هیبرید و حدود 4300 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه این شهرستان توزیع گردیده است.


ایشان یادآور گردید: در سال جاری دهستان های میاندربند، کوزران و بیلوار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه ای را به خود اختصاص داده اند.

عملیات برداشت ذرت دانه ای این شهرستان از اواخر نیمه دوم شهریور ماه آغاز گردیده و پیش بینی می گردد حدود یک ماه به طول انجامد.

 

انتهای پیام/ز

برداشت ذرت دانه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.