مدیر فرودگاه همدان گفت: ۳هزار و ۴۴۸ زائر همدان و کردستان از فرودگاه همدان به سفر حج اعزام شدند.

اعزام بیش از 3 هزار زائر از فرودگاه همدان به حجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سهراب کلوندی اظهار داشت: 96 تعداد 20 فرودگاه ایستگاه پروازی هستند که از نظر تعداد پرواز حج و تعداد زائرین همدان هفتمین فرودگاه است و 13 فرودگاه بعد از همدان زائرین کمتری دارند.

وی بیان کرد: قرار بود تا 3 هزار و 550 زائر از همدان و کردستان برای سفر حج تمتع اعزام شوند که به دلیل فوت دو نفر اعزام از اوایل مردادماه امسال با 3 هزار و 448 زائر از فرودگاه همدان انجام گرفت.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه این تعداد زائر با هواپیمای ایرباس 600-300 جمهوری اسلامی ایران اعزام شدند گفت: این زائران در قالب 25 کاروان و 13 پرواز به مدینه منوره اعزام شدند.

کلوندی با اشاره به اینکه تاریخ دقیق بازگشت حجاج مشخص نیست بیان کرد: بعد از عید قربان و معمولا از 15 شهریور ماه بازگشت حجاج به همدان را داریم که به همان تعداد اعزام شده خواهند بود.

وی گفت: نظارت بر دفاتر خدمات هوایی و ایرلاین‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری است که وظیفه آن کار حاکمیتی است و ما به عنوان شرکت کار تسهیلاتی و خدماتی انجام می‌دهیم.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات فرودگاه همدان کمبود فضای ترانزیت بود، افزود: در حال حاضر با توسعه فرودگاه، فضای موجود به سه برابر افزایش یافته است تا مسافران نیز سفر با آرامشی را داشته باشند.

کلوندی یکی از مشکلات در پروازهای حج را کمبود فضای نمازخانه‌ فرودگاه دانست و بیان کرد: اکنون نمازخانه‌ای با فضای 250 متری و متناسب با سبک اسلامی در فرودگاه ایجاد شده است.

انتهای پیام/ د

بازگشت حجاج 15 شهریور ماه به همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.