آب‌رسانی از خط دوم سد درودزن به شیراز سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نوذر جلالی معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای فارس گفت: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است که آب‌رسانی از خط دوم سد درودزن به شیراز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا تابستان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.


وی با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه سد درودزن در حال ساخت است، افزود: امید است تابستان سال 97 این پروژه به بهره‌برداری برسد.


جلالی با بیان اینکه تاکنون 250 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و امسال نیز 76 میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در واقع دلیل تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی کمبود منابع مالی است.


وی با بیان اینکه در کل استان فارس برای شهرهایی که نیاز به آب شرب دارند پروژه‌هایی در حال انجام یا در حال مطالعه است، بیان کرد: در شهرهایی مثل فسا، جهرم، داراب و شیراز نگاه دولت برای تامین آب، استفاده از آب‌های سطحی است که منابع مطمئن و غیرمتزلزل هستند.


معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه تا 4 ماه آینده روستاهای بین سد رودبال و ایج و شهر ایج آب‌رسانی می‌شوند، تصریح کرد: قرار بود در فاز نخست از طریق سد سیوند آب‌رسانی به ارسنجان و پاسارگاد انجام شود که چون این سد آبگیری مناسبی نداشت در حال حاضر با حفر 6 حلقه چاه آب این دو شهرستان تامین می‌شود.
انتهای پیام/ر


افتتاح خط دوم سد درودزن تا سال ۹۷

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار