سرکنسول ایران در هرات:

کمیته اقتصادی بین هرات و خراسان رضوی تشکیل می‌شود

افخمی گفت: به زودی کمیته اقتصادی بین هرات و خراسان رضوی در هرات تشکیل خواهد شد .

کمیته اقتصادی بین هرات و خراسان رضوی تشکیل می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدالله خادم رئیس اتاق صنایع هرات در دیدار با محمود رشیدی افخمی سرکنسول ایران در هرات خواستار همکاری‌های مشترک بین صنعتکاران و سرکنسولگری ایران در هرات شد.

وی افزود: ایران در همسایگی با افغانستان بخصوص با ولایت هرات بازوی توانمندی در کنار مردم این کشور است و مردم افغانستان سپاسگذار ایران هستند.

خادم از اعزام زخمی‌های حادثه تروریستی مسجد جوادیه هرات که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 100تن از افراد بیگناه و نمازگزار شده بود یاد کرد و از اعزام سریع زخمی‌ها توسط کنسولگری ایران به ایران قدردانی کرد.

خادم گفت: همانگونه که سرکنسولگری ایران در گذشته با اتحادیه صنعتگران همکاری داشته، این همکاری‌ها نیز با اتاق صنایع هرات ادامه یابد.

سرکنسول ایران در هرات نیز با عرض تبریک به مناسبت 28 اسد و نود و هشتمین سالروز استقلال افغانستان گفت: ایران و مردم افغانستان مرز اعتقادی ندارند و یک امت واحد هستند و نباید به منافقان اجازه داد این دوستی را برهم بزنند.

وی افزود: به زودی کمیته اقتصادی بین استانی هرات و خراسان رضوی در هرات برگزار خواهد شد و پیشنهادات و مشکلات تجاری صنعتگران و بازرگانان 2کشور را بررسی و در جهت رفع آنها اقدام صورت خواهد گرفت.

افخمی خاطر نشان کرد: دولت ایران مصمم است تا پروژه راه اهن خواف – هرات را در زودترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری برساند و وعده داد دولت ایران همانند سابق حامی و پشتیبان مردم افغانستان خواهد بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

کمک‌های ایران از گذشته تا حال در بخش‌های مهم اقتصادی در افغانستان و هرات سبب شکوفایی گسترده در اقتصاد افغانستان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار