مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان گفت: عملیات حفاظت و نجات بخشی فضای سبز این مجموعه با صرف اعتباری افزون بر 440 میلیون ریال انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه فرهادی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شست و شوی 365 اصله درخت سرو و هشت اصله درخت چنار با ارتفاع حدود 20 متر از جمله اقدام های انجام شده برای ساماندهی فضای سبز باغ تاریخی فین است.

وی حذف تدریجی فضاهای چمن کاری، آماده سازی باغ برای کاشت درختان میوه و خشک برداری درختان را از دیگر اقدام ها برای سر و سامان دادن به فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان عنوان کرد.

به گفته وی، شست و شوی درختان با هدف کنترل آفات گیاهی ،حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، حذف ذرات آلاینده و گرد و خاک، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و همچنین افزایش طول عمر مفید آنها انجام شده است.

مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان با تاکید بر اینکه شست و شوی درختان با استفاده از حشره کش ارگانیک پالیزین انجام شد، خاطرنشان کرد: این ماده برای محیط زیست بی خطر است.

وی همچنین با بیان اینکه حشره کش ارگانیک پالیزین دارای ترکیب های صابونی و روغن گیاهی نارگیل به همراه عصاره های گیاهی است، گفت: این سم در کنترل طیف وسیعی از حشره ها بسیار موثر و باعث زدودن چربی و گرد و خاک از روی درختان می شود.

فرهادی با توجه به مشکل کم آبی کشت و جایگزینی گونه های کم مصرف برای ساماندهی فضای سبز باغ فین را از دیگر اقدام های انجام شده در این زمینه عنوان کرد و گفت: کاشت درختان میوه بومی که در گذشته های دور در این باغ وجود داشته از جمله برنامه های آینده توسعه فضای سبز در این اثر تاریخی است.

 

انتهای پیام/م

فضای سبز مجموعه تاریخی باغ فین کاشان ساماندهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.