وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای روسی خود ابراز امیدواری کرد دور جدید مذاکرات با روسیه، به برداشته شدن موانع بر سر راه بهبود روابط میان دو کشور کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک روز دوشنبه، سامح شکری – وزیر خارجه مصر – ابراز امیدواری کرد گفتگوها میان مصر و روسیه که اکنون در مسکو در جریان است، به دو کشور اجازه دهد موانعی را که در روابط دوجانبه کشورهایشان قرار دارد، رفع کنند.

روز یکشنبه، شکری سفر دو روزه خود به مسکو را با هدف انجام مذاکرات با مقامات بلندپایه روسی از جمله سرگئی لاوروف – نخست وزیر روسیه – و نیز دنیس مانتوروف – وزیر صنعت و تجارت این کشور – آغاز کرد.

وی در ملاقات با لاوروف گفت: «امیدوارم دور کنونی مذاکرات به ما کمک کند همکاری‌های دوجانبه میان یکدیگر را افزایش دهیم و مسائلی که مانع گسترش روابط ما می‌شود را حل و فصل کنیم.»

این مقام مصری بر اهمیت ارتباط منظم میان دو کشور در سطح وزارت خارجه و سران سیاسی و نیز در سطح ارتباط کارشناسان تاکید کرد.

روابط دیپلماتیک میان مسکو و قاهره از ماه اوت سال 1943 میلادی آغاز شد. از آن هنگام تا کنون، این دو کشور در زمینه‌های مختلف، از جمله در بخش کشاورزی، دفاعی و گردشگری با یکدیگر همکاری کرده اند.

انتهای پیام/

 

بهبود روابط روسیه و مصر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار