هرمزگان به 9 ایستگاه پایش آلودگی هوا نیازمند است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حبیب مسیحی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: برای پایش آلودگی وگازهای ناشی از تردد خودروها در شهربندرعباس به 2 ایستگاه و برای پایش ریزگردها در شهرستان های استان به 7 ایستگاه نیاز است.
حبیب مسیحی افزود:شهرستان های ابوموسی،بندرلنگه،پارسیان،رودان،جاسک،حاجی آباد و میناب ایستگاه پایش آلودگی هوا ندارند.
وی گفت: برای خرید و راه اندازی این ایستگاه ها به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: هم اکنون در هرمزگان یک ایستگاه پایش آلودگی شهری در شهر بندرعباس و 4 ایستگاه برای پایش صنعتی درصنایع این شهر وجود دارد.
مسیحی افزود:برای پیش بینی شرایط جوی باتوجه به طویل بودن استان و تفاوت آب و هوایی راه اندازی ایستگاه های پایش آلودگی هوا ضروری است .
وی گفت: پارسال361 روز در شهر بندرعباس هوا پاک ،دو روز هشدار و دو روز حالت اضطراربوده است.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: آمار روزهای هشدار و اضطرار در شهرستان هایی مانند جاسک که در معرض حرکت شن های روان قراردارد بیشتر بوده اما به علت نبود ایستگاه سنجش آلودگی در شهرستان ها آماردقیقی در دست نیست.
هوای آلوده هوایی است که 8 ساعت کامل آلوده باشد.
مسیحی گفت:به علت نبود دستگاه های اندازه گیری غبار هرگونه اعلام هشدار برای حفظ سلامت مردم با گزارش هواشناسی و دید افق درمنطقه و با تصمیم گیری کار گروه شهرستانی با ریاست فرماندار صادرمی شود.
زمین های شوره زار جنوب گچین و شمال تالاب خورخوران،زمین های خشک منطقه جنوب قلعه قاضی و شمیل ،مناطق بیابانی شهرستان جاسک ،منطقه شوره زارهای بندرلنگه،منطقه خشک و کم پوشش مرکزی و جنوب غربی قشم و غرب شهرستان میناب از مناطق ایجادکننده ریزگرد ها در استان هرمزگان است.
بیش از32میلیون هکتار از مساحت کشور(حدود20درصد)بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقداریک میلیون و 565هزار هکتار است .
612هزار هکتار از بیابان های هرمزگان در محدوده فرسایش بادی قرار دارد.

انتهای پیام/ز

هرمزگان نیازمند 9 ایستگاه پایش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.