معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان حذف برچسب قیمت از روی کالاها را سبب سردرگمی بازار عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابوالقاسم کوره چینی، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به طرح حذف برچسب قیمت تولیدکننده از روی کالا بیان کرد: تصمیم گرفته شده برای حذف برچسب قیمت شاید در مراحل اولیه بازار را با توجه به اوضاع بازرسی‌ها سردرگم کند.
وی اذعان داشت: اگر قیمت محصولات بر روی آن‌ها درج شود بهتر است، هرچند که کارخانه‌ها و تولیدکنندگان نیز حاشیه سود بسیار بالایی داشتند.
کوره چینی تصریح کرد: قیمت گذاری محصولات در اختیار انجمن‌های صنفی است که اعضای این انجمن‌ها خود تولیدگنندگان و صاحبان کارخانه‌ها هستند و قیمتی که انجمن‌های صنفی بر روی محصولات می‌زنند، با حاشیه سود بالایی است.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: قانون سود تولیدکننده را 17درصد تعیین کرده است، اما آنچه در بازار شاهد آن هستیم با قانون متفاوت است و تولیدکنندگان سودی بسیار بالاتر از 17درصد را برای خود در نظر می‌گیرند.
وی افزود: به دلیل اینکه کارخانه‌ها حاشیه سودی بالایی را برای کالای خود در نظر می‌گیرند، قیمت محصولات در بازار ارزان‌تر از نرخ نوشته شده بر روی محصول است و علت این مساله نیز آن است که اختیار قیمت گذاری به انجمن‌های صنفی واگذار شد.
این مقام مسئول اذعان کرد: گفته شده طرح حذف برچسب قیمت تولیدکننده از روی کالا به منظور ایجاد رقابت برای فروش محصولات و کاهش قیمت آن‌ها است، اما در این زمینه زوایای کار برای قیمت گذاری و نظارت مشخص نیست.
انتهای پیام/گ

حذف برچسب قیمت از روی کالاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار