هاشمی طبا: پرسپولیس و استقلال باید منحل شوند/ امکان خصوصی سازی این 2 باشگاه وجود ندارد

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بر اساس قانون،خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با رادیو تهران درباره سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: سلطانی فر فردی توانمند، خلاق و پر تحمل است. او کارها را بر اساس فکر و مشورت پیش می برد و فکر می کنم گزینه خوبی برای وزارت است.

او در واکنش به صحبت های سلطانی فر که اعلام کرده بود در عرصه ورزش مطالعات آسیب شناسی داشته است اظهار داشت: آسیب شناسی و مقابله با آسیب 2 مقوله جداست. اگر کسی ادعا کند می تواند با آسیب ها مقابله کند نگاه واقع بینانه ای ندارد. نمی توان از کسی انتظار مقابله با آسیب را داشت اما امیدورام سلطانی فر با روش هایی که به کار می گیرد بتواند موثر باشد. آینده خوبی در انتظار سلطانی فر خواهد بود. او لیاقت این کار را دارد.

هاشمی طبا درباره خصوصی سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: دولت قبل از این قانونی تصویب کرده است که خصوصی سازی این 2 باشگاه به دلیل آن که فرهنگی هستند امکان پذیر نیست. به نظر می رسد تغییر نظر دولت سخت است. ضمن این که استقلال و پرسپولیس شامل ماده 141 قانون تجارت هستند و برای خصوصی سازی دو راه پیش رو دارند. اول این که منحل شوند و دوم این که دولت به مسائل این دو باشگاه ورود کند و بعد از پرداخت بدهی ها و افزایش سرمایه گذاری زمینه خصوصی سازی را فراهم کند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی درباره اشارات سلطانی فر به ورزش بانوان و گسترش آن بیان داشت: اگر بانوان خود تصمیم به ورزش کردن نگیرند هیچ کس نمی تواند آن ها را مجبور کند. در حال حاضر تبلیغات و فضای رسانه ای برای گرایش بانوان به ورزش فراهم است. در بخش قهرمانی نیز معتقدم بانوان در رشته هایی که محدودیت کمتری دارند حرکت های خوبی داشته اند.

هاشمی طبا درباره حضور خانواده در ورزشگاه ها ادامه داد: من موافقم حضور بانوان و خانواده ها در ورزشگاه ها هستم و دلایل کسانی که با این موضوع مخالفت می کنند را نمی دانم.


او درباره اساس نامه کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: من اساس نامه را مطالعه کرده ام به جز چند نکته حقوقی ایرادی در آن وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

اظهارات هاشمی طبا درباره وزیر ورزش و جوانان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار