کارشناس مسائل افغانستان گفت: شکست داعش در سوریه موجب سرریز تروریستها به سمت افغانستان شده است.

افغانستان منطقه ی حائل برای تجاوزات احتمالی به روسیه بود.نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل نگرانی روسیه از افزایش تحرکات داعش در افغانستان بیان داشت: افغانستان در گذشته منطقه‌ای حائل برای جلوگیری از تجاوزات احتمالی به روسیه قلمداد می‌شد.

وی با بیان اینکه کابل همواره به دلیل اهمیت استراتژیکی و دسترسی به آبهای خلیج فارس از اهمیت ویژه‌ای برای روسها برخوردار بوده است، افزود: افغانستان جزء همسایگان بلافصل جماهیر شوروی بود.

کارشناس مسائل افغانستان با اشاره به اینکه روسیه هنوز کشورهای آسیای مرکزی را بخشی از قسمت‌های مرزی خود قلمداد می‌کند و تسری هر بحرانی به این مناطق را تسری به خاک روسیه می‌داتند، عنوان کرد: هرگونه تحول سیاسی و امنیتی در افغانستان برای روس‌ها اهمیت دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه روسیه در سوریه با داعش مقابله می‌کند، اظهار داشت: اکنون که این گروه تروریستی در آن‌جا شکست خورده ، پایش را به سمت خاک افغانستان دراز کرده و هدفش هم آسیب‌پذیر زدن به روس‌ها در  آسیای مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: حضور داعش در افغانستان موجب شده تا روسها تا حدودی با طالبان همکاری کنند و از میزان تاثیرگذاری تروریست‌ها در آسیای مرکزی و روسیه بکاهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار