رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از افزایش پرداخت حقوق دولتی معادن استان فارس خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در سال ۹۲ بهره‌برداران معادن فارس، ۸۸ میلیارد ریال به عنوان حقوق دولتی بهره‌برداری از این معادن واریز کردند که این رقم در سال ۹۵ به ۲۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و این روند رشد ۲۰۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به توسعه معادن استان، حقوق دولتی دریافتی از معادن افزایش نداشته است که این امر به خروج فعالیت‌های معدنی از رکود کمک قابل‌توجهی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به پیگیری و کمک به حل مشکل تأمین مواد اولیه معدنی شرکت کناف افزود: این پروژه نخستین طرح سرمایه‌گذاری خارجی استان پس از برجام در بخش معدن و صنعت است که در قالب آن، طرف خارجی ۱۰۰ میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

همتی ادامه داد: از بهمن‌ماه سال ۹۳ عمده فعالیت‌های معدنی از طریق سامانه ثبت و صدور مجوز‌های معدنی صورت می‌گیرد که این فرایند ضمن جلوگیری از هر گونه رانت اطلاعاتی و دلال‌بازی بخشی از مراجعات غیرضروری را کاهش داده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تا پایان تیرماه امسال، ۲۱۹ فقره پروانه اکتشاف و ۱۵۲ فقره گواهینامه کشف مواد معدنی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس صادر شده است.

همتی با اشاره به اینکه افتتاح معادن با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۴۲ میلیارد ریال صورت می‌گیرد که زمینه‌ساز استخراج سالانه ۶۴۹ میلیون تن مواد معدنی می‌شود اضافه کرد: در این مدت پروانه بهره‌برداری از ۲۲۲ معدن در استان فارس صادر شده که برای ۲ هزار و ۱۶۰ نفر شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/ن

رشد پرداخت حقوق دولتی معادن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.