شهردار تهران گفت: همه حرکت های شهرداری را تا جایی که در توان داریم بر تفکر مسجدی قرار دادیم.

حرکت های شهرداری بر اساس تفکر مسجدی است/ مهمترین شمشیر برنده، تبلیغ و دعوت به اسلام استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از مسجد ٧۲ تن و یادمان ۶ شهید گمنام به وجه ممیزه بلاد اسلامی و غیر اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید زمانی می توانیم خود را موفق بدانیم که برای هر خدمتی در حوزه پیشرفت و بندگی خدا اقدام کرده باشیم.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ داد، بدین معنی است که ما کارمان را درست انجام داده ایم، در غیر این صورت هر زیرساختی که بسازیم و منتج به بندگی خدا نشود، نادرست است.

شهردار تهران با بیان اینکه در روزهای اول فعالیتم در شهرداری تهران در محضر مقام معظم رهبری عرض کردم که امورات فرهنگی و مذهبی در ام‌القرای جهان اسلام به مرکز سیاسی و مذهبی انقلاب اسلامی بسیار مهم است، گفت: اما جهت‌گیری مدیران و بخش‌های اجرایی را باید با چه بزرگواری هماهنگ کنیم؟، به بنده فرمودند که خود شما با چنین موضوعاتی آشنا هستید و می‌دانید که باید در این خصوص به کجا مراجعه کنیم.

قالیباف گفت: مقام معظم رهبری به من فرمودند که نظر خود شما در این خصوص چیست؟ که بنده به ایشان گفتم فکر می‌کنم بزرگ و فقیه ما در این شهر و کسی که می‌تواند ما را در این خصوص هدایت کند، آیت‌اله مهدوی‌کنی است.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند شما درست تشخیص دادید، پس بهتر است که با ایشان این موضوعات را به پیش ببرید.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه من تا روزی که آیت‌اله مهدوی‌کنی در قید حیات بودند، توفیق داشتم که هر حرکت و اقدامی را با نظر ایشان انجام دهم، گفت: معتقدم جهت‌گیری دینی، دین‌شناسی، فقه، روحانیت، اهل بیت، قرآن و برداشت از دین بسیار مهم است، به همین منظور هیچ حرکتی را بدون نظر ایشان انجام ندادم.

قالیباف با بیان اینکه در روزهای اول خدمتم در شهرداری تهران به مساجد توجه زیادی داشتم، یادآور شد: برمحور قراردادن مساجد و ساخت آن‌ها در حوزه سخت‌افزاری تاکید فراوانی داشتم، به این منظور که ما در برخی از مناطق شهر تهران نزدیک به یک میلیون جمعیت داریم، اما تعداد مساجد این منطقه به کمتر از 40 مورد می‌رسد که این زیبنده‌ی ما نیست.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش‌های خود را برای احداث مساجد و رفع کمبود آن بکار گرفتم، تصریح کرد: همه حرکت‌های شهرداری را تا جایی که در توان داریم در تفکر مسجدی قرار می‌دهیم، چرا که تفکر مسجدی ساخته شده از قرآن و عترت است.

قالیباف ادامه داد: معتقدم کار جهادی به کاری گفته می‌شود که شامل لایحتسب شود، به گونه‌ای ما باید عمل کنیم که خداوند بتواند به ما کمک کند و تفکر مسجدی و قرآنی در زندگی ما حاکم شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه حتما نتوانستیم آن‌گونه که زیبنده مردم این شهر بوده انجام وظیفه کنیم، گفت: اما از علمای بزرگوار درخواست دارم کاری کنید که مساجد محل رجوع مردم در بعد مادی و معنوی باشد، به این منظور که مسجد باید به اقتصاد، سیاست، فرهنگ، تربیت و همه شئونات زندگی مردم توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد:‌ معتقدم بعضا در شهر تهران مساجدی ساخته شده که از بعد سازه‌ای همه نیازهای مردم را در بر می‌گیرد و در این خصوص شهرداری اقدامات زیادی انجام داده است.

قالیباف با بیان اینکه اسلام  و نظام  ولایی در قدرت سیاسی کشور است، تاکید کرد: مهم‌ترین شمشیر برنده تبلیغ ما است و دعوت به انقلاب، اسلام و پیشرفت برای این موضوع است، به این منظور که ما باید بتوانیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار